Kan je een geverfde pantalon een andere kleur geven?

Mijn lievelingspantalon was heel licht groen. Ik kreeg daar een klodder muurverf op (die ik niet had gezien) en die ging er niet meer uit. Mijn echtgenote heeft de pantalon toen geverfd in de wasmachine, maar nu is hij donkergroen (ik kan me herinneren dat het kruidvat vroeger tig kleuren beschikbaar had, maar nu maar één groen). Hoe krijg ik de pantalon ooit weer lichtgroen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bleken met Dylon, daarna verven met de juiste kleur groen
Ivana
8 jaar geleden
...maar op de plaats van de muurverf zal de kleur niet dekken. Die blijf je, op welke manier ook, zien!

Antwoorden (1)

Ik denk dat je echtgenote het goed heeft gedaan, de enige manier om een vlek weg te werken in een kledingstuk, is het kledingstuk donker te verven. Maar ook dan blijft de vlek meestal nog zichtbaar, dit omdat de vlek ook donkerder kleurt.
Maar je wil de broek toch weer lichtgroen, dat doe je door de broek eerst te ontkleuren met het hiervoor bedoeld product, vervolgens ga je lichtblauw met geel mengen tot je de gewenste kleur hebt bereikt, neem bij twijfel voor advies contact op met Dylon. Dylon heeft 5 verschillende tinten groen in het assortiment, kies voor de wasmachine methode, kijk eerst in de Dylon shop, of er een geschikte kleur bijzit, als het Kruidvat deze kleur niet heeft en niet kan leveren, bestel hem dan via de site van Dylon.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
muurverf op zich was er uit, er bleef een lichte vlek. Ontkleuren en opnieuw kleuren, kost zeker weer 20 euro of zo. Is dan al 30 euro. Zo wordt het wel erg duur. Zal eens op de Dylon site kijken. Vind overigens dat Dylon leveranciers moiet verplichten meerdere kleuren op voorraad te hebben. Ik ben zelfs naar een grote kruidvat gegaan en ook daar had men maar een handvol kleuren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vaak als ondernemers starten met het voeren van een merk, zijn ze verplicht een compleet pakket af te nemen. Dylon heeft ervoor gekozen geen vertegenwoordigers op pad te sturen om de displays bij te houden. Bij andere producten zie je dat vaak wel gebeuren, de vertegenwoordiger neemt de voorraad op en besteld de producten die op, of bijna op zijn, bij Dylon moet de winkelier dit zelf doen en bij bestellen bij de groothandel.
Een kledingstuk verven is inderdaad niet voordelig, maar zeker de moeite waard als dat kledingstuk graag draagt, maar ook om de kleur naar je smaak aan te passen. Overigens ben je voor een kleine 13,50 klaar (ontkleurder en kleur), als de kleur die je wil in het assortiment zit, daar zullen nog wel verzendkosten bij zitten als je het via een webwinkel besteld.