Hoe krijg je een leesboek rookvrij?

Ik heb van iemand een boek overgenomen, maar het stinkt naar sigarettenrook. Hoe krijg ik die nare geur eruit? (En eventueel een frisse geur erin!)

8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met grove korrels soda, zal ook hier werken:
http://www.goeievraag.nl/huis-tuin/doe-het-zelf/vraag/122850/dufheid-oude-boeken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea, die wilde ik ook net doorgeven. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik leg ze in de winter buiten als ik ze terug krijg naar uitlening. En ik leg ze ook wel eens 1 á 2 uurtjes in de diepvries!!!

Antwoorden (2)

Hallo,
Misschien zou je het boek even een dagje buiten moeten leggen in de wind en daarna met een luchtverfrisser erdoorheen spuiten en dan wapperen.

Ik hoop dat het lukt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-je boek voor een tijdje boven waterdamp houden, als je wil kan je in het water ook een lekker geurtje doen zodat dat er in de plaats inkomt.

-Wat je ook kan doen is buiten het boek gaan lezen, tegen de tijd dat je terug binnen bent is een groot deel van de geur al vervlogen.

-zeker niet tussen andere boeken zetten!

-een al wat drastischere manier is door een geurtje (deodorant, luchtverfrisser, zachte parfum, ...) in een kamer te spuiten en er door lopen met het boek terwijl je de bladzijden omdraait. Niet rechtstreeks op het papier spuiten.

-het boek een paar dagen op een kamer leggen (op een tafel misschien) waar er veel verlucht word.

ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)