Donkere was stinkt, witte was niet.. Hoe krijg ik de donkere was weer fris ruikend??

We hebben al van alles geprobeerd: was eerst in azijn doen en dan wassen, wasmachine leeg en met vaatwasblokjes op 90 graden laten draaien, wasnoten ipv wasmiddel, maar niets helpt... Ik wil dat mijn kleding weer lekker gaat ruiken!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.koopjesdrogisterij.nl/products/display/wasmiddel-toevoeging-nare-geurtjes-sportkleding?utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=vergelijksite&utm_term=8711577088453&gclid=CM6H7ODsjcECFQHmwgodhh0Amw
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik je wasverzachter?
Wij gebruiken de roze/paarse wasverzachter van Lenor en onze (donkere) was ruikt altijd heerlijk fris (en dat in een huis waar veel gerookt wordt). ;)
tinus1969
9 jaar geleden
Welk wasmiddel? Vloeibaar/tabs/poeder?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens een ander merk wasmiddel en wasverzachter, bij ons ruikt de was altijd fris met Ariël, misschien is je donkere was dikker als je witte was, door de langere droogtijd neemt de was meer geurtjes van de ruimte waarin hij droogt op, waardoor de geuren gaan mengen en de was niet fris meer ruikt. Maak buiten een overkapping, zodat je altijd je was snel droog hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Draai eens een keer een lege wasmachine op 90 graden met een kopje soda ipv wasmiddel. Door de soda in de kookwas worden alle verontreinigingen in de machine verwijderd en ruikt je was nadien een stuk prettiger. Voor het beste resultaat het beste 1x per maand een keertje draaien met alleen soda. Huishoudsoda koop je bij de supermarkt voor ongeveer 1 euro per kilo, genoeg voor meer dan een jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik laat één keer in de maand de wasautomaat leeg draaien op 90 graden met een flinke scheut schoonmaakazijn erin en dit helpt prima.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
vaatwasblokjes??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de donkere was een paar keer achter elkaar laat draaien stinkt die dan nog? (ik weet wel dat dat duur is).
Misschien zit die geur nog van de vorige keer wassen in je goed.

Antwoorden (3)

Ik weet wel dat als je kleding heel oud is, dat het dan opraakt.
Daardoor krijg je het nooit meer fris gewassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je vriend ze werkkleren apart wassen van je eigen alledaagse kleding, en anders is er vast wel iemand anders in huis waarvan er altijd stinkende zwarte sokken van in de wasmand verdwijnen..
Als me vriend heeft lopen zweten op ze werk ruikt mijn was ook heel muf.. extra wasmiddel werkt soms wel. en ik was zwart eigenlijk altijd op 40 i.p.v. 30, bh's enzo kunnen daar ook gewoon tegen..
En katoenen grijzen dingen die al zo vaak gewassen zijn dat ze bij wit kunnen gewoon bij wit doen, word dat tenminste ook eens fris.

En meteen uit je wasmachine halen als de draai klaar is, staat er hier soms ook wel is een dag in stil maar dan ruikt t nog muffer.. :p
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, echt heel vervelend. Ook allerlei dingen uitgeprobeerd. Zelfs in een nieuwe wasmachine. Sinds twee weken de oplossing: hg tegen nare geurtjes in sportkleding.
Eindelijk geen stinkende was meer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Wat zit er in dat HG spul (maw is er een goedkoper huismiddeltje als alternatief)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat houden ze enigszins geheim, er staat: bevat o.a. zuurstofbleekmiddelen >30%
Voor de rest zie ik er niks op staan wat er in zit