Wat is die oranje aanslag in mijn douche?

Jaa... ik heb iets te lang mijn douche niet schoongemaakt. Maar wat is het en hoe komt het?

9 jaar geleden
9.5K
Amadea
9 jaar geleden
Verf die je met carnaval gebruikt had, of met Koningsdag, of met WK voetbal?

Het beste antwoord

Dit is (waarschijnlijk, afgaande op je verhaal) een schimmel. De zwarte schimmel komt dan wel het meeste voor in badkamers, de rood/oranje is gevaarlijker voor je gezondheid.
Schimmels ontstaan doordat de ruimte waarin zij groeien vrij lang vochtig blijft. Mede hierdoor hebben zij een ideaal milieu om te groeien.
Oplossingen: Zorg voor voldoende krachtige ventilatie om de ruimte na het douchen zo snel mogelijk droog te krijgen. Om dit kracht bij te zetten droog je de doucheruimte na.
Regelmatig schoonmaken verwijdert ook de schimmel-in-wording die je nog niet ziet. Op deze manier voorkom je dat het erger wordt, en dan ook schadelijk kan worden voor je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+, prima antwoord