Heet water met n scheut spiritus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gewoon afwasmiddel
heb ik ooit als antwoord gekregen van een professioneel glazenwasser, toen ik vroeg wat hij gebruikte
anneliez
9 jaar geleden
HG glazenwasser, ik kon nooit streeploos ramen lappen, totdat ik dit ontdekte, altijd moeiteloos streeploze ramen toen. Nu ben ik afhankelijk van huishoudelijke hulp, welke ook nog nooit met zo'n goed product de ramen hebben gelapt, zij zijn ook blij dit te hebben ontdekt. Zij zemen bij mij met veel plezier de ramen. Zuinig in gebruik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
HG glazenwasser bevat Natriumlaurylethersulfaat. Meestal kun je de ingrediënten van HG zelf veel goedkoper inslaan, maar in dit geval niet, geloof ik. De bijsluiter geeft wel een vreemd advies:
"In geval van aanraking, huid onmiddellijk spoelen met veel water. Verwijder besmette kleding en schoenen. Was kleren alvorens ze opnieuw te gebruiken. Maak schoenen grondig schoon voor hergebruik. Raadpleeg een arts." http://www.hg.eu/userfiles/product/info/NL/125446_safety_297_Glazenwasser_5.04.pdf http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumlaurylethersulfaat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ging er altijd met blote handen in en heb er nooit een probleem aan overgehouden (ook mijn hulpen niet),. Ook het eventueel morsen op kleding of schoenen is geen enkel probleem. Fabrikanten dekken zich tegenwoordig overdreven in, om aanklachten te voorkomen.
Wel bedankt voor je reactie Simon, ik heb dat eerlijk gezegd ook nooit gelezen, alleen de gebruiksaanwijzing was voor mij van belang. Volgens mij staat deze informatie ook niet op de fles, ik heb 1 hulp, die het hele etiket leest, ongeacht welk middel ze gebruikt.
SimonV
9 jaar geleden
Leek me ook nogal een storm in een (gereinigd) glas water... :)
5 literwater met twee eierdopjes ammonia is de beste ontvetter. Ramen niet in de zon lappen. Het liefst in geventileerde ruimte gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inderdaad spiritus of afwasmiddel, zelf heb ik altijd een hekel aan de natte randjes en druppels die je nog ziet. Die kun je prima wegvegen met een krant. De inkt van de krant zorgt voor een streeploos oppervlak. (wel evt. nietjes verwijderen!) Mochten de druppels/strepen al droog zijn, krant klein beetje vochtig maken en erover halen.

Beste tip die ik ooit gehad heb mbt ramenlappen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een goed, milieuvriendelijk en goedkoop middel is gewone huishoudazijn.