Hoe krijg ik de lucht van eendenstront uit mijn broek?

Bij het schoonmaken languit gegaan in het eendenverblijf.
Al geprobeerd: 6 x gewassen op 40 graden (broek mag op 30). Wasversterkers gebruikt, voor het wassen een nacht geweekt in Bio-tex.
Ik gebruik altijd azijn ipv wasverzachter.
De broek lijkt weer goed te ruiken, tot ik hem aantrek: met de warmte komt ook de stank weer vrij.

Stomerij vind ik een stap te ver.

Rieneke1
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jeetje, is dat zo een sterke lucht? Ik weet wel dat ik ooit als klein kind op vakantie een eend had opgepakt uit de sloot. Een wilde eend en ja die scheet me helemaal onder natuurlijk! Mama had t-shirt over mijn hoofd uit gedaan en moest dus mijn haar meerdere keren wassen.... Maar dat t zo erg is..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer toch maar stomerij... Voor die paar euro.. Als je zelf gaat experimenteren ben je wellicht duurder uit. Je zou kunnen proberen of weken lin tomatensap werkt. Dat gebruiken ze ook als je slachtoffer bent geworden van een stinkdier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moest toch een beetje glimlachen om je vraag ;)
Rieneke1
9 jaar geleden
Ja Vrouwe, het is meer dan goor.....Die mormels doen niets dan vreten en schijten, en het ruikt niet naar viooltjes :s Tomatensap, dat zou ik zelf niet verzonnen hebben :)
Slaat de broek dan niet rood uit? Niels je bent een rotzakkie :)
Laatst ondergekotst door een reiger, de halverteerde vissen gleden zo via m'n nek m'n rug over, blegh dat was pas erg!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wahaha ondergekotst door een reiger. Sorry Rieneke, maar ik moet echt heel hard lachen.
Rieneke1
9 jaar geleden
Er is geen beter vermaak dan leedvermaak, dat blijkt maar weer :)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik ben een beeld denker, dus ik die dat beest al kokhalzend over jouw schouder hangen en in je kraag overgeven...
Rieneke1
9 jaar geleden
Hij zat rustig op een bezemsteel boven me, dus ik dacht dat kan wel :s
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ach wat lief,hij wilde jou alleen maar te eten geven.;-))))))))))
Ivana
9 jaar geleden
Kotste die een kopvoorn? Ik mis er een in mijn vijver. :) Jij hebt toch wel erg veel liefde voor dieren als je je onder laat spugen.
Petje af hoor! (Van een hond zou ik het kunnen hebben, maar van een reiger....)
Rieneke1
9 jaar geleden
Te veel verteerd om te herkennen Ivana, maar wel lekker warm :) Ach ik word ook ondergescheten, ik maal er niet om.
Er wordt dieren zoveel ellende aangedaan, wat tegenwicht kan geen kwaad. Maar van die broek, dat is wel jammer.

Het beste antwoord

Karnemelk....haal 2-3 liter karnemelk en laat de/het kledingstuk daar 24 uur in staan uitspoelen en dan normaal wassen.werkt ook met linnen sportschoenen die zijn gaan stinken.
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Bedankt, ik ga maandag meteen karnemelk inslaan!
niko
9 jaar geleden
succes.

Andere antwoorden (1)

Voor je hem naar de stomerij brengt,Rien probeer het eens een nacht in het vriesvak.
Wel voor alle zekerheid de rest er uit halen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
In het vriesvak? Ga het proberen, maar wat is de theorie er achter Keesje?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, Keesje was een beetje van het padje af.
Dat ging op voor vlekken in kleding, niet voor vieze luchies.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ah, dan hoef ik dat niet te proberen, het is mooi met jou :)