Dit komt omdat de deeltjes die erin zitten niet worden afgebroken of heel langzaam. Die deeltjes zijn microscopisch klein dus je kan ze niet zien. Deze deeltjes drijven via afvoerbuizen naar de zee en gaan daar ergens in de oceaan een plastic soep vormen, of gaan naar de al zeer grote soep in de Atlantische oceaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reinigingsmiddelen zo in het milieu deponeren zal altijd schadelijk zijn. Gelukkig zijn er tegenwoordig een heleboel milieuvriendelijke ontvetters en ontkalkers, welke prima worden afgebroken door de waterzuiveraar. En die je dus veilig in het riool mag doorspoelen.

Een goed alternatief in de link hieronder, maar zo zijn er tal van merken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zijn voor het milieu schadelijke chemische stoffen, die uiteindelijk toch weer in het milieu terug komen.
Hoe meer we van dit soort producten kopen, hoe meer de fabrieken het zullen maken.