Hoe verwijder je algen uit de tuinslang ?

Onze tuinslang wordt onder anderen voor de Karcher hogedrukreiniger gebruikt. Deze slibt echter steeds dicht en als je dan kijkt wat er aan de hand is, dan blijken er algen de doorvoer te blokkeren.
Van die donkere slierten alg.

De algen moeten dus uit de tuinslang vandaan.
Maar hoe doe je zoiets ?

Bedankt alvast voor de hulp.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.8K

Het beste antwoord

De slang een week of meer in het donker opbergen, daardoor gaan algen dood en kan je de slang doorspuiten met leidingwater.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt dit getest ? Zo niet dan toch. Ik ga dit proberen.
'k Heb 'm droog geblazen en toen weer water in doorheen. Dan verlies je ook al veel algen. Maar ik wil 'm helemaal leeg hebben, zodat ie de karcher niet meer kan blokkeren. Dus dank Ed, ik ga het proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voordeel van de twijfel. :-)

Andere antwoorden (1)

Deze dagen bewijst de tuinslang goed zijn dienst om gazon, bloemen en planten water te geven. Maar binnen in de tuinslang groeien nu ook gemakkelijk algen. Hoe kan je nu deze tuinslang gemakkelijk schoonmaken ? Heel eenvoudig, met een glazen knikker. Schroef het sproei- en aansluitstuk van de tuinslang en duw een knikker in de slang. Monteer het aansluitstuk weer en sluit de slang aan op de kraan en zet deze aan. De waterdruk rolt de knikker door de slang en hierdoor neemt de knikker algen en vuil mee.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
't Is een persluchtslang die als tuinslang dienst doet. Dus een hele smalle doorlaat. Heb je het zelf wel eens geprobeerd met een knikker ? Als die blijft steken ben je helemaal klaar lijkt me. En mogelijk is een knikker te glad om effect te hebben. Vandaar de vraag of je het zelf wel eens met knikker hebt geprobeerd.
fremar
9 jaar geleden
Nee,ik las maar wat.Eventueel met wat bleekwater?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een persluchtslang is bedoeld voor lucht. Tuinslangen zijn voor water. De betere tuinslangen hebben aan de binnenkant een soort gladde coating die ervoor zorgt dat algen zich er niet aan kunnen hechten. Ik zou gewoon een nieuwe slang kopen en die alleen gebruiken voor schoon leidingwater.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grootste nadeel van tuinslangen is dat ze altijd dicht klappen als je er bochten mee moet nemen. Dus persluchtslang is de enige die voldoet, omdat die altijd open blijft. Maar ja, het ding moet wel schoon komen..