hoe kan je het beste de buitenkant en de binnenkant van een cowboybag schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het leer van de tas kun je het beste schoonmaken met een schoon doekje / sponsje en gewoon water. Zeep en dat soort zaken drogen het leer juist uit.

Als je er echt vlekken in hebt, kun je het beste speciaal reinigingsmiddel voor leer gebruiken. Werkt goed.

Verder is leer een natuurlijk product dat verzorging nodig heeft. Je kunt ledervet gebruiken. Dit voedt de tas. Alleen moet je hiervan niet teveel gebruiken omdat je dan de kans krijgt dat het leer te soepel wordt en daardoor vorm verliest.
Het beste is om na het reinigen met water, de tas in te spuiten met leerspray. Deze beschermt de tas tegen invloeden van buitenaf. Voor elke leersoort is er een spray.
Let er wel op dat je de tas nooit te drogen legt op de verwarming. Hierdoor droogt de tas uit en kan hij vervormen