Hoe kan ik mijn jasje met kunstleren mouwen het beste wassen?

Er staat op het etiketje dat ik hem kan wassen met 30 graden, maar zou ik hem niet beter met de hand kunnen wassen?
De rest van het jasje is van katoen, de mouwen alleen van kunstleer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Zo gewoon moeten kunnen in de wasmachine, zie:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=10407
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar had ik ook al gekeken, maar dat gaat over een paardrijbroek, is wel een hele andere stof natuurlijk. Maar bedankt, ik denk dat ik het gewoon ga proberen in de wasmachine
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe hem binnenste buiten, dan kan je hem gewoon in de wasmachine wassen, zo doen wij dat ook, met de broek van mijn dochter. Hij komt altijd ongeschonden uit de wasmachine.

Antwoorden (1)

Als er op staat dat het tegen 30gr. kan, hóef je hem natuurlijk niet in de machine te doen. Je kan hem gewoon met de hand wassen. Dan heb je beter overzicht en is het sneller uit het sop. Als het allemaal volgens plan verloopt, kan het volgende keer in de machine stoppen.
Ivana