hoe verwijder je stickerresten van hout?

Ik heb een houten kam gekocht (berkenhout). Echter zat hier een sticker om. De sticker heb ik er wel afgekregen maar er zit op sommige stukjes nog zo'n plaklaagje. Ik krijg het er niet af. Hoe verwijder ik dit zonder de kam te beschadigen? Ik wil niet in de weer met allerlei olie of middeltjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
23.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beetje olie op hout kan echt geen kwaad, hoor! En de plakresten kun je er prima mee verwijderen.

Antwoorden (6)

Met een föhn / verfbrander.
Plakband er op plakken, en er weer aftrekken.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik had het als twee verschillende opties bedoeld. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen door hard te wrijven met je handen die je goed hebt ingezeept (gewone zeep), een andere optie is met wat wasbenzine als je dat in huis hebt en ook met vloeibaar schuurmiddel is nog een optie.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb ik geprobeerd maar het gaat er niet af. Ook al met de zachte kan van een schuursponsje geprobeerd maar helaas.
HG stickerverwijderaar.

Is 1 middel !
10 jaar geleden
Verwijderen van sticker resten. Neem een stuk van ongeveer 8 cm(breed) papieren afplak tape, maak daar een rondje van, plakband naar buiten, en dep die stevig op de sticker restant, steeds verplaatsen natuurlijk. Herhaal dat tot de resten zijn verdwenen

Stickers laten zich prima verwijderen, met pindakaas. Smeer het eerst dik erop, laat het inwerken en u kunt de sticker verwijderen.

Koop een flesje Petroleum-ether en doe wat op een doekje, even wrijven en klaar, geen plakresten meer.

Als je ergens stickers op hebt geplakt, b.v. ijskast computer e.d. je kunt ze verwijderen met lampenolie (vochtig te maken), even volhouden en de stickers verdwijnen als sneeuw voor de zon. Je beschadigt hiermee niet de lak van de ijskast of het kunststof van de computerkast

Als je ergens een sticker afhaald b.v van roestvrijstaal, plastic, koelkast of wat dan ook, doe dan wat blanke lampolie op een oud doekje en je haalt het er zo helemaal van af zonder dat het een vlek nalaat. (zoals soms bij wasbenzine)

Sticker resten zijn te verwijderen door ze met de fohn te verwarmen en daarna op te rollen.

Achtergebleven plaksel van (prijs)stickertjes op glas- of serviesgoed krijgt u er heel makkelijk af door er met een doekje met koper- of zilverpoets over heen te wrijv

Voor het verwijderen van prijsetiketten een beetje pledge er op spuiten en het vliegt er af.

Toegevoegd na 34 minuten:
Stickers laten zich prima verwijderen, met PINDAKAAS! Smeer het eerst dik erop, laat het inwerken, en u kunt de sticker verwijderen, als zat het er net op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet wat ik bedoel, als je de vraag geheel had gelezen. Ik wil geen gekke bijtende middeltjes etc op mijn dure, en toch wat poreuze (het is immers geen koelkast) kam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is toch wat je bedoeld mijn tip met pindakaas!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nuja, naar mijn ervaring blijf je pindakaas best wel ruiken, en met een beetje pech ook vlekken. Ik heb dat ook al gegoogled maar kom dus niks tegen. Zo een kam is toch heel iets anders dan een keukenkastje bij wijze van.
een beetje nagellak remover met aceton(of gewoon aceton) werkt prima om stickerresten te verwijderen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is inderdaad zeer effectief, ik gebruik ook altijd gewone aceton (te koop in elke doe het zelf zaak en stukken goedkoper dan nagellakverwijderaar)
Lukt altijd.
Leg de kam een uurtje te weken in warm water, grote kans dat je de lijm er zo vanaf kunt wrijven.