Is een stoomreiniger een aanrader?

Ik zag op de televisie reclame van een stoomreiniger en in gedachte zag ik mijzelf al, glimlachend, alle vieze kieren en voegen in de doucheruimte schoonmaken. Ook zag ik mijzelf, op de rand van het bed zittend, het colbertjasje van mijn man stomen en al verder dromend: het vloerkleed werd ook weer als nieuw evenals de bekleding van de bank.

Zijn mijn verwachtingen reëel of kan ik beter afzien van de aankoop? ( Ik wil hem wel gewoon in een winkel kopen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Het reinigen van de voegen van de plavuizen op de vloer gaat erg goed met de stoomreiniger. Zou je eens kunnen informeren in je omgeving of iemand er eentje heeft? Vraag of je deze dan mag uitproberen, dan kun je het zelf ervaren. Volgens mij zijn er in het voorjaar ook altijd acties bij Karcher, kijk eens op hun site. Wieweet heb je er ook eens een met "niet goed, geld terug" Het proberen waard dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

er zijn een heleboel stoomreinigers.
niet alleen die op de tv te zien zijn
op de onderstaande site staan er een heleboel met beoordelingen erbij en ervaring van anderen

Toegevoegd na 44 seconden:
ik zelf zou er nooit eentje kopen

Toegevoegd na 7 minuten:
kijk voor schoonmaak tips op oma weeet raad http://www.omaweetraad.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ging het om deze stoommop? Ik zag gisteren in Tros Radar een fimpje van de twee beroemde schoonmaakdames, waaruit blijkt dat het een waardeloos ding is. Kijk maar eens op de site van tros radar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ingetuind op het filmpje van Homeshopping : staat nu beneden in de berging als 'stofnest'.....déze in elk geval níét kopen !
Begin niet aan die vloerreiniger! Het is een truc om die dingen te verkopen. Ze werken niet en ze zijn ontzettend onhandig en duur.

Voordat je dat ding zover hebt dat je hem kunt gebruiken, heb jij al tien keer je vloer gedweild. Bovendien wordt je vloer heel vochtig en kun je het alsnog nadrogen met een dweil. Ze werken al helemaal niet voor kleden!!

Wat wel erg handig is, is zo'n kleine stoomreiniger. Die werken perfect voor bijvoorbeeld voegen en andere aangekoekte viezigheid. Maar die kun je overal kopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, het is ook nog eens van waardeloos plastic gemaakt. In no time breekt er een hoekje af. Echte ondingen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is een onding.
Ik heb er ooit'één gehad en er valt niet mee te werken.
Alles werdt kletsnat en het ding was te zwaar.
Gisteravond was er ook nog zo'n apparaat op Radar te zien en dat was ook niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas wel, zonde van het geld.
De kleine stoomreinigers zijn echt niet handig en doen ook niet wat ze beloven.
Een vriendin van mij heeft een 'oude' stoomreiniger en dat is een flink apparaat, iets groter als een stofzuiger, dit werkt wel redelijk, maar is ook geen wonder apparaat.
Soms leen ik hem wel eens voor idd de douch enzo, maar het wachten tot het ding opgewarmt is en de omvang en het flinke gewicht maken dat je zo iets niet vaak doet.
Maar verwacht er geen wonderen van, gewoon poetsen gaat snellr.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet doen! een waardeloos ding...punt1....het snoer is erg kort dus heb je een verlengsnoer nodig...punt2...alles is zeiknat..punt3...werkt voor geen meter....
maak alles maar op je eigen manier schoon dat scheelt je tijd-ergernis en geld...