Muffe houtlucht gaat niet weg.. Heeft iemand een idee hoe wel?

Ik heb nu ongeveer een jaar een nieuwe kledingkast, en die had toen ik hem voor het eerst neerzette al een muffe houtlucht.
Het is een kast van de Ikea, dus van goedkope kwaliteit hout gemaakt.

Ik dacht dat die houtlucht wel na een tijdje weg zou gaan, maar na een jaar ruikt het nog net zo sterk als voorheen!
Al mijn kleding ruikt altijd echt enorm naar die houtlucht.

Heeft iemand toevallig een idee hoe ik kan zorgen dat die lucht helemaal weggaat?

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (3)

De vraag is of de oorzaak van het probleem wel in de kast zit. Van een normale kast zou het nieuwe luchtje toch wel af moeten zijn na zo'n periode. Wellicht is je huis / kamer erg vochtig, en is dit de bron voor de geuren uit je kast. Een luchtontvochtiger kan dan uitkomst bieden. Wil je weten of dit bij jou het geval is, leen dan een hygrostaat om te checken of de luchtvochtigheid in je kamer hoger dan 60% is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben een 2-delige kast (Lundia) waarvan in 1 deel bovenaan het ook muf ruikt. Het linnengoed stinkt echt muf. Wij hebben er een luchtverfrisser in gedaan, maar dat helpt niet voldoende.
De luchtvochtigheid in ons huis is dermate laag, dat ik hem moet verhogen voor mijn eigen gezondheid. Ik weet dat dat niet de oorzaak is van die muffe geur. De muur slaat ook niet door.
Mijn vermoeden gaat uit naar de te hoge belading in dat deel van de kast. De lucht kan niet verversen of kan zich niet genoeg circuleren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg ervoor dat de kast niet overvol ligt plaats een koffiefilter...de koffie absorbeert de muffe geur... Je kast ruikt heel effen naar koffie maar dat trekt snel weg....gooi koffiefilterweg en weg is muffe geur....veel succes