Hoe kan ik mijn strijkijzer schoonmaken?

Ik heb mijn strijkijzer per ongeluk laten omvallen op het tapijt (synthetisch). Nu is er natuurlijk een laagje op de strijkijzer blijven plakken. Wie heeft een advies hoe ik deze kan verwijderen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Er is in bepaalde service-zaken zoals handyman een stift verkrijgbaar, hiermee smeer je de zool in en dan kun je met een oude lap de zool weer schoonwrijven. Eventueel een paar keer herhalen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kunt ook bij de drogist proberen die stift te kopen, zie link.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het strijkijzer is afgekoeld, is het vuil makkelijk te verwijderen met een papieren doekje met wasbenzine.

Zo doe ik dit als het nodig is.
10 jaar geleden
Strijkijzer een beetje warm laten worden,dan met een kaars inwrijven en met een stuk keukenrol of w.c. papier de troep eraf halen,als er veel op zit dan moet je een aantal keer herhalen.