Is het genoeg een WC met veel water schoon te maken?

De WC staat in de douche. Er hangt een slang naast met 'pistool' om jezelf mee te reinigen na de grote boodschap.
Nu maak ik met dat 'pistool' vaak ook de WC schoon. Gewoon met de harde straal alles flink afspuiten, links, rechts, onder, boven, in de randjes even extra.
Is dit nu genoeg? Of moet je voor de hygiene werkelijk een schoonmaakmiddel gebruiken en een borstel, doekje, spons?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee, want door de hogedrukspuit blaas je de achtergebleven poepdeeltjes door je hele douche heen, niet echt hygienisch.
Dus dat kun je beter niet doen lijkt mij, en zo heel moeilijk is een wc schoonhouden niet.

Neem liever een wc borstel in een houder, zorg dat er (verdund) schoonmaakmiddel in de houder zit, en ga daarmee door je wc heen.
En dan af en toe een keertje met zo'n fles wc eend door de pot, in de avond en nachtje inwerken en 's ochtends wegspoelen.
En de bril moet je ook wel schoonmaken, kan heel simpel met speciale wc reinigingsdoekjes.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat het geen hogedrukspuit is, als je jezelf er ook mee afspoelt :-)
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat is waar haha, maar er zal vast wel een beetje kracht achter zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sowieso met een krachtige straal in de pot spuiten kan ervoor zorgen dat de bacterien makkelijk worden verdeeld. Wat dat betreft ben ik ook nog altijd van de 'ouderwetse borstel' en WC-reiniger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelfs doorspoelen met het deksel omhoog blaast heel wat deeltjes door de ruimte...
Ivana
10 jaar geleden
@mendelson. Gisteravond naar de televisie gekeken? :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijfshow:p
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, 't is geen hogedrukspuit. Ik snap Ritsuka's antwoord wel, maar vinden jullie het gebruik van een doekje dan wel hygienisch? Je komt er nooit mee tussen de scharnieren van het deksel en zo.

Andere antwoorden (1)

Het lijkt me voor tussendoor prima, maar 1 of 2 keer per week met wc eend en een borstel flink door de wc raggen en de bovenkant en bril met schoonmaakmiddel is toch wel nodig.