Wat te doen tegen roest van koekblikken?

Op oudere, maar ook de nieuwere blikjes ( mooie bewaar blikjes met opdrukken) gaan plekjes vertonen van een soort roest. wat kan ik doen om verder roesten te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien helpt het als je er een dun laagje was op aanbrengt.

Antwoorden (1)

Mischien is het een oplossing om de koekentrommel in een bak met cola te leggen. Dit kan helpen door het fosforzuur wat in de cola zit. Ga als volgt te werk;

Hoe ga je te werk?

Koop eerst een fles of een aantal flessen cola. Bijvoorbeeld Coca Cola. Doe dan het volgende:

Stap 1
Vul een emmer of iets soortgelijks met cola en leg daar het roestige voorwerp in. Als het om een klein voorwerp gaat kun je dat in een plastic bekertje doen.

Stap 2
Doe het voorwerp in het bekertje, emmer of iets soortgelijks. Laat het vervolgens een nacht intrekken.

Stap 3
Haal het voorwerp de volgende dag uit de cola en kijk of de roest is opgelost. Droog het verroeste voorwerp met een droge handdoek. Mocht het helemaal niks uithalen, dan moet je proberen om op een andere manier de roest te verwijderen.

Stap 4
Zit er nog roest op het roeste voorwerp? Doe het voorwerp nog een nacht in nieuwe cola.

wie weet is dit wat.

Ik ben benieuwd