Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder je kalk aanslag uit kleding?

In een zwart overhemd van mijn echtgenoot zitten witte kalk strepen. Ik heb het al een aantal keren gewassen maar krijg de aanslag er niet uit. Weet iemand een manier om de kalk te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door in de zure regen te lopen . :) doe wat azijn bij de was .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou het overhemd een tijdje laten weken in azijnwater.
In de wasmachine gebruik ik sowieso azijn ipv wasverzachter.
Goedkoper, milieuvriendelijker, en geen last van kalk.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is prima gelukt. Dank!

Andere antwoorden (1)

Wil je er echt van af zijn, kun je overwegen een waterontharder aan te schaffen. Dit filtert alle kalk uit je leidingwater. Het is een pittige investering, maar dit soort problemen zul je geen last meer van hebben. Het hele huishouden heeft er baat bij, nergens meer kalkaanslag. Ik heb jaren geleden de investering gedaan en ik denk dat ik al aardig op weg ben met het terugverdienen van de investering. Hier ben ik destijds uiteindelijk terecht gekomen: http://www.aquacell-waterontharder.nl/
Je kunt ook gewoon wasverzachters gebruiken hoor, maar dat is meer een oplossing voor de korte termijn :-). Succes, hoop dat je er snel vanaf bent!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding