Doodt soda bacterien?

Heb een wit badstoffen "knuffeldoekje" van de jongste in de soda gezet als inweekwasje.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vroeg me af. Worden er door de soda al bacterien gedood?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Het is bruikbaar voor veel schoonmaakwerkjes, het is goedkoop en het werkt licht desinfecterend.U kunt soda (natriumcarbonaat) in twee vormen kopen: schoonmaaksoda in korrels en baking soda (natriumbicarbonaat) of zuiveringszout.
Ontsmetten doe je met zuiveringszout. Soda is daar in veel mindere mate geschikt voor, soda doodt wel een aantal schimmels en bacterien, maar niet allemaal, was het doekje op 60 graden, dan is het goed schoon.

O
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Soda ontsmet en zal best wat bacteriën doden, maar waarom niet even dat knuffeldoekje in een gloeiend heet sopje gedaan, veel simpeler en zeker effectief.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoelde te zeggen dat soda zuivert, als je bijvoorbeeld een ontstoken vinger hebt dan kun je die bijvoorbeeld een tijdje in een kopje lauwwarm water met soda houden en dat bevordert de genezing door de zuiverende werking.