Mogen sponsjes in de wasmachine ?

Mogen sponsjes die je gebruikt hebt in de wasmachine. ?
Bij de witte was of handdoeken op 60 graden ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.8K

Antwoorden (2)

Sponsjes kun je inderdaad in de wasmachine doen, om ze schoon te krijgen. Ik zou ze niet bij de witte was doen, omdat je dan kans hebt op vlekken in je witte was. Liever dus bij de handdoeken.

In de wasmachine worden de sponsjes dan wel schoon, maar niet ziektekiemenvrij. Om de in de sponsjes aanwezige bacterien te doden kun je ze in de magnetron doen.

De meeste sponsjes kunnen vrijwel kiemvrij worden gemaakt door ze twee minuten te verhitten in een magnetron. Na vier tot tien minuten geven ook de laatste micro-organismen het op.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe ze ook in de magnetron en dat werkt prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tien minuten in de magnetron? Vliegen ze dan niet spontaan in de fik?
Dat is een kwestie van uitproberen, schuursponsjes niet, omdat de bovenlaag dan loslaat van de onderlaag, make up sponsjes wel, de rest is uitproberen, het beste kun je dat doen in en zgn waszakje, op 40 graden.
Desinfecteren kan in de magnetron, mits het sponsje geen metaal bevat.