Hoe krijg ik deze stank uit mijn wasdroger?

Ik heb per ongeluk een natte was in de wasdroger laten zitten. Gewoon glad vergeten, moest nog iets anders doen telefoon bla bla bla.

En vergeten de wasdroger aan te zetten. Nu stinkt de droger naar iets vies. Ik weet niet hoe dat heet, maar de geur van natte zwemkleding die je na het zwemmen gewoon lekker een tijd in een plastic tas laat zitten. Dat gaat na een paar dagen ook zo meuren.

Die geur zit nu in mijn droger, de was heb ik opnieuw gewassen en ruikt weer goed. Maar zodra ik het in de droger doe, stinkt de was weer, en de droger nog steeds.

Iemand een tip?

11 jaar geleden
62.5K

Het beste antwoord

ik heb dat gehad met een was in een emmer, en met een was in de machine, mijn antwoord is de was opnieuw wassen (heb je al gedaan) en de wasdroger heeft bij mij een pompfunctie, als je daar nou een kleine was in doet met een beetje meer lekker ruikend waspoeder en je laat hem water pompen, is het probleem opgelost lijkt mij, omdat je dan het lekkere luchtje rondgepompt hebt !
succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
:-( mijne heeft geen pompfunctie. Het is maar een goedkope van Whirlpool een condensdroger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe heet dat spul wat je in de was doe voor het lekkere luchtje, heb je dat al geprobeerd ?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nee, ik kwam er vanavond pas achter, en toen waren de winkels al dicht :-) Maar het spul wat je bedoelt ken ik niet. Ik gebruik alleen vloeibaar wasmiddel van AH huismerk, of Robijn black velvet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heerv: als je vannacht een paar oude handdoeken en een liter water er in laat staan met een schepje opgeloste waspoeder die lekker ruikt, natuurlijk, en ja laat dat inwerken vannacht, is dat een idee ? morgenochtend een paar keer op de natste stand laten drogen zodat het water er weer uit gaat.
probeer maar, dat zou ik doen !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heet het niet "wasverzachter" volgens mij wel, ik heb het nog nooit gebruikt, maar nu zou ik dat wel doen, moet je het morgen maar even halen robijn of iets anders dat lekker ruikt.
robijn black velvet is dat voor zwarte was of een wasverzachter ?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Is voor zwarte was. Samen met AH huismerk het enige waar ik tegen kan. Krijg steeds allergische reacties van andere merken. Erg irritant. Wasverzachter heb ik ook nooit in huis, ik heb een droger, dan is wasverzachter onnodig vind ik. Maar dat met die handdoeken ga ik maar even proberen dan. Ik hoop dat het werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
succes!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
haha ik heb geen geduld, heb 2 handdoeken goed in een emmer gedompeld met wasmiddel en water, zit nu in de droger, eens kijken wat er gebeurd. Heb nog geen zin om naar bed te gaan, dus ik heb alle tijd. Ik ga maandag toch weer de late dienst in, kan ik mooi mijn ritme vast omkeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vertel, heb een uurtje geslapen, is het gelukt, of ben je toch in slaap gevallen ?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
haha, nee ik zat CSI online te kijken :-)
De droger is net klaar, de geur is in ieder geval een heel stuk minder, dus ik ga het nog een keer doen, en dan denk ik dat het wel weg is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi meis, beetje meer waspoeder er bij en lekker slapen !
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik ga niet slapen met de droger aan, ben altijd bang dat zo'n ding in de fik gaat. Wasmachine en vaatwasser durf ik nog wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is de stank weg ? ik hoop het voor je.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ja de stank was weg, na een tweede rondje handdoeken drogen.

Andere antwoorden (3)

Ik zou in de droger een schaaltje met azijn plaatsen. Na een aantal uren ia de geur verdwenen. Azijn neutraliseert nml geurtjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is geur van stikken van was. Je kan dat wat vergelijken met schimmel : je krijgt de geur moeilijk weg.
Het beste daartegen is nog altijd puur dikke bleek of eventueel bleekwater. Je doet wat bleek op een doek. Daarmee wrijf je de wanden van je droogtrommel in met een dunne laag. Dan laat je je droger even draaien zodat de geur zich ook kan verspreiden naar de afvoerbuizen en zo. Zo een vijf minuten tot maximum tien minuten op lauwe temperatuur. Nadien moet je de wanden natuurlijk zeer goed afspoelen.
Hou je niet van bleekwater, dan kan je het ook proberen met Dettol. Zelfde systeem.
11 jaar geleden
Ik zou de wasdroger van binnen goed schoonmaken heet water en soda, gewoon met een natte lap natuurlijk. Daarna een droge washand drenken in de azijn en in de wasdroger en dan aanzetten, en daarna gewoon een nachtje open laten staan. Azijn neutraliseert vervelende luchtjes erg goed.