Hoe reinig ik een wit tapijt?

Ik heb al van alles en nog wat aan tapijtreiniger geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10K
Amadea
3 jaar geleden
Waar is het tapijt van gemaakt, katoen, wol, kunstvezels?

Het beste antwoord

heb je nog sneeuw in de tuin achter het huis?
leg hem met de goede kant op de sneeuw het is mooi als de zon er dan ook nog op schijnt..
laat hem een dag en een nacht liggen
de sneeuw trekt het vuil eruit! raar maar waar!!!!!
ik heb dit vorige week nog gedaan en hij is heel schoon geworden!!!!!
succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb een tapijtwinkel gebeld en die kwamen met het zelfde advies, nu wacht ik op sneeuw! Dank voor je antwoord, iok keek er eerst vreemd tegenaan.

Andere antwoorden (7)

Met sneeuw! Helaas ligt er niet veel meer, maar vroeger deden ze dat met sneeuw. Sneeuw eroverheen en schrobben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stoomreiniger.
Zo'n ding dat eruitziet als een soort stofzuiger, maar alleen blaast hij hete stoom.
Die kan je volgens mij ook huren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met soda water of met sop van simpele groene zeep..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn buurvrouw doet het altijd met lauw water,wat zout en n beetje citroen. Het is wel n heel werk maar helpt prima. Je tapijt word weer superwit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wrijven met rauwe zuurkool.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit hangt van het materiaal af. Als het tapijt van wol of katoen is, raad ik je af om met water aan de slag te gaan. Voor het tapijt weer droog is, kan dagen duren. Soms stinkt het zelfs voor het droog is (eigen ervaring)

Bij een synthetisch tapijt kun je proberen om met een sopje met een scheutje vloeibaar wasmiddel voor witte was het tapijt met een doek schoon te boenen. Daarna nabehandelen met schoon water met een scheut azijn.

Als het tapijt het waard is, en ook in het geval van een tapiijt van wol of katoen, kun je het tapijt ook professioneel laten reinigen.

De firma Chem-Dry heeft een eigen methode met koolzuur dat het vuil losweekt en naar boven haalt. Daarna wordt het opgezogen met een machine die ook het water meezuigt en het kleed wordt verder gedroogd met ventilatoren.
Zie: http://www.chemdry.nl/

Misschien is er bij jou in de buurt ook wel een firma die professioneel tapijten reinigt.

In ieder geval succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd goede resultaten met baking soda. Het exacte recept kun je hier vinden:
https://mamameteenblog.nl/
Succes ermee!