Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke stoomreiniger kan ik het best voor mijn moeder kopen?

Mijn moeder wilt graag een stoomreiniger voor Kerst. Nu heeft ze op tv de H20 x5 mop gezien.. Tommyteleshopping.. Niet mijn ding.. Nu ben ik zelf op zoek gegaan en ben veel klachten tegen gekomen, niet alleen over de H20 maar ook andere merken. Ze wilt graag zo'n steammop, eentje die niet op een stofzuiger lijkt, maar welke is dan wel goed? Een paar eisen die ze stelt: Makkelijk in gebruik, geen zwembad na het stomen en hij moet ook tapijt en ramen kunnen reinigen. Waar moet ik op letten als ik zoiets aanschaf? Of zijn toch de reinigers die wél lijken op een stofzuiger beter? Dit wilt ze liever niet ivm met het reinigen van onze trap, ze heeft weinig kracht in haar armen in verband met ontstekingen en kan dus geen zwaar ding de trap op dragen, ze heeft al moeite met haar Dyson. Bij sommige mops zie ik een los opzetstuk, een soort kruimeldief die je van de stoomreiniger af kunt halen, werkt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik zelf heb een karcher 2010 sc en die werkt prima.
Je moet hem wel met gedestileerd water vullen.
Je kan hem zowel voor de tegels in de keuken w.c. onder de rand en voor de vloer is hij uitermate geschikt.
Hij is te koop bij de Gamma.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit is ook wel een slede model.
Maar absoluut niet zwaar je kan hem eventueel als je boven iets moet doen vullen.
Dan hoef je niet met een volle slee naar boven.
Heb zelf rugklachten maar zo gaat dat prima.
Heb hem al 3 jaar in bezit.
Er zijn trouwens alleen voor ramen en tegels voor de ramen de window vac 75 van Karcher.
Die werken met zuigkracht en zuigen het water naar binnen zonder te knoeien.
Erg handig om erbij te hebben voor de ramen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding