Wat doe ik met mijn natte vloerbedekking? (Lekkage)

Zojuist kom ik thuis na een paar uurtjes weg geweest te zijn geweest, en de vloerbedekking in de huiskamer is helemaal nat omdat de ontluchter van de centrale verwarming heeft gelekt. Als ik binnen die natte cirkel van 1-2 m op de vloer ga staan, sta ik met mijn tenen echt in het water.

Hoe kom ik van dit water af zonder dat het een kring achterlaat in de vloerbedekking? (Ten eerste: hoe raak ik die enorme hoeveelheden water kwijt? Een dweil is niet afdoende. En en tweede: hoe krijg ik het helemaal droog? Met een föhn of? Of zou dat niet goed voor het tapijt zijn?)

Ik ben echt bezorgd, want de vloerbedekking ligt net een paar weken. Ik moet over ca. 2 uur de deur uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.5K

Antwoorden (6)

De eerste hoeveelheid nattigheid wegwerken door het met een dweil op te deppen en in een emmer uit te wringen. Dan een grote doek erop leggen (molton voor op matras, of badlaken). Daar trekt het vocht dan de komende uren in. Zodra je terug bent die doek vervangen voor een andere. Net zolang verwisselen tot het alleen nog wat vochtig is. De rest verdampt wel, en je zult er niets meer van zien als het schoon water betrof.
Amadea
11 jaar geleden
handdoeken op de natte plek leggen even een beetje druk er op zetten is de handdoek nat dan de volgende handdoek .
het beste zei je al de fohn er op maar niet te dichtbij vanwege hitte.
en voor dat je weg moet kan je er ook nog zout opgooien dat neemt vocht op.
heb je een kunststof ondergrond of canvas ,van de vloerbedekking.
kan je het nog lostrekken dan moet je onder de vloerbedekking ook een handdoek leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij het gewoon laten drogen kun je inderdaad kringen krijgen. Je zou bij de plaatselijke stomerij een Hagerty (tapijtreiniger) kunnen huren. Daarmee zuig je het vocht weg. Als je gelijk ook de rest van het tapijt reinigt, dan houd je ook geen kringen over.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt deze waterzuigers ook huren bij de bouwmarkt en drogisterijen, +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus1
handdoeken erop en contact opnemen met de verzekeraar, misschien bent u voor waterschade verzekerd
anneliez
11 jaar geleden
Als je nog een stuk dik schuimrubber hebt liggen dan leg dit erop.
Het water trekt in de schuimrubber.
Een oude schuimrubber matras zou al een optie kunen zijn.
En daarna de verwarming aan.
Dat lijkt mij de enige oplossing
11 jaar geleden
Bovenstaande tips werken prima om voor nu wat vocht weg te nemen. Morgen even naar de verhuurder of bouwmarkt om een bouwdrogertje te huren. In mum van tijd heb je het dan weer droog