Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de geur van braaksel uit mijn auto? Mijn hond heeft gisteravond overgegeven op de achterbank. Het is stoffige bekleding.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het tovermiddel uit de luchtvaart: gemalen koffie! Strooi gemalen koffie of de inhoud van een paar pads over de achterbank en laat het een tijdje zo liggen. De koffie absorbeert de stank als het ware. Daarna schoonzuigen met de stofzuiger en de lucht is verdwenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Oma weet raad:

Dit kun je als volgt bestrijden:
maak een sop met water en bleekmiddel (chloor), niet te zuinig en doordrenk de stof hiermee goed kletsnet. Daarna laten drogen.
De chloor zorgt ervoor dat de geur verdwijnt.

Als de bekleding kleurecht (en duur) is blijft de stof goed. zoniet krijg je een gebleekte kleur, dus eerst een stukje proberen.

Wat ook wel wil helpen is Dettol (verkrijgbaar bij drogist) in een sopje.
Dit verkleurt bij mij weten niet.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste kun je het eruit laten stomen. Ze reinigen dan de stof op je stoel waarna het bijna zo goed als nieuw is. Bij verschillende autowasserettes heb je tegenwoordig geurtjes die je op je matten kunt sproeien voor de geur. Het kost 50 cent en werkt super. Ook een pakje puddingpoeder in je matten wrijven en daarna je matten lichtjes uitkloppen werkt goed tegen nare luchtjes. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
om de geur echt weg te krijgen heb je iets met enzymen nodig.
het goedkoopste is een sopje van biotex groen.
goed natmaken, en een uurtje in laten trekken voor je spoelt met water en azijn.

hg-alle nare geurtjes weg helpt ook uitstekend.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
EcoPet geur & vlekweg is een bio-spray welke onaangename geurtjes & vlekken verwijdert.


In tegenstelling tot de gewone "luchtverfrisser" verwijdert EcoPet geur & vlekweg de ongewenste geur in plaats van het met een geparfumeerde lucht te verdoezelen.


Naast het verwijderen van ongewenste geuren verwijdert EcoPet geur & vlekweg óók de vlekken van uitwerpselen en/of braaksel die ontstaan zijn in b.v. textiel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees meer hierover op onderstaande link:

http://www.ecodor.nl/Consumenten-ontgeuring/Huisdieren/EcoPet-Geur-en-vlekweg-tegen-stank-van-kattepis.html?category_id=20&page=shop.browse
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soda. Eerst pure soda over de plek strooien en een nachtje laten liggen. Volgende dag de soda verwijderen en met heeeeel heet water met biotex de vlek schrobben, daarna na spoelen met heet water met een flinke scheut azijn.
Goed droogdeppen met handdoeken en de geur zal weg zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding