hoe krijg ik frituurvet buiten van de tegels af?

ik heb laatst gefrituurd en heb dus wat frituurvet geknoeid op ons terras buiten. heeft iemand een idee hoe we dat er af krijgen, we hebben al van alles geprobeerd..
- met een strijkijzer
- kokend water
- schrobben
- met chloor en allerlei zeepen

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
123.9K

Het beste antwoord

Hebben jullie een wibra in de buurt? zoja koop dan dasty ontvetter is doorzichtig geel van kleur,even in laten werken het vet krult er af ik gebruik het al jaren.
Alleen even na poetsen met schoon water,kost ongeveer 1.89 per fles
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Met een gasbrander moet het wel lukken, alleen is het afhankelijk van je tegels of die daar zo blij mee zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk soort tegels kan daar tegen?
Ligt een beetje aan de tegel maar als het er al echt is getrokken omdat die poreus is dan heb je een probleem..
Ik maak zowat alle moeilijke vlekken los met schoonmaakazijn en als dat niet helpt dan is H&G vaak de reddende engel..die hebben ook een reinigeer voor tegels en grind...

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Keukenpapier er op leggen, en dan de strijkbout erop zetten.
Het vet wordt weer vloeibaar, en trekt in het keukenpapier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een gladde tegel, dus als het er nog niet ingetrokken is, frituurvet! Frituurvet kun je met frituurvet bestrijden. Het lost dan weer op en dan kun je het met een doek afnemen/wegwrijven. Als het tenminste geen frituurolie is.

Ik zou het wel naschrobben met soda (volgens mij niet gebruiken op natuursteen...)

Toegevoegd na 35 seconden:
Frituurvet wel een beetje verwarmen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrobben met ammonia en heet water. Ammonia heeft een sterk ontvettende werking.
Dit stinkt wel, maar is wel effectief.
Zorg dat je met je neus buiten de ammoniadamp blijft.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cilitbang Ontvetter gebruiken ( paarse spuitflacon)
Je spuit het op de vette tegels, vervolgens enkele minuten laten intrekken en dan met voldoende water afspoelen. Zelfs geen kleurverschil of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een hetelucht blazer, of met de hoge druk reiniger!
Wel oppassen hoor dat het niet glad wordt;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm maken, met een föhn of iets dergelijks. Kranten op keukenpapier erop leggen. Dan trekt het vet erin.
Strijken met een strijkijzer op de krant kan ook prima.
Laatste restjes met heet soda water poetsen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deppen met Trichlooretheen. daarna spoelen met water.
Je kan gewoon bij een verfwinkel halen dat spul.

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoomspuit.
Trichloor kan, maar is wel gevaarlijk: niet inademen en brandgevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had een heel spoor (vloeibaar) fituurvet op mijn nieuwe terras.
Niks hielp behalve ovenreiniger (spuitbus). Ik heb die van de Lidl gebruikt (€1,99).
Erop spuiten (schuim), uurtje in laten trekken en afspoelen!
Plaatje bij antwoord