Bij mij wordt er EUR 15,00 gevraagd.
Zowel boven als beneden en de voor- en achterkant wordt dan gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier kost het 8 euro per keer (1x per maand) en 10 euro als je het om de maand laat doen. Precies evenveel ramen en alleen boven.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het verschil in duur of goedkoop komt vaak door concurrentie in de buurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf dit werk gedaan (2010) en de baas rekende €32 per persoon per uur. Dit kan een iemand wel af, vier ramen, kwartiertje werk (ruim aangehouden) zal inderdaad tussen acht en tien euro kosten. Houdt goed in de gaten hoe laat de glazenwasser aankomt en hoe laat hij / zij weer weggaat. En of de ramen inderdaad netjes gewassen zijn.
Moet de glazenwasser ook de binnenkant van de ramen doen, reken dan het dubbele. Maar houd een beetje hoog aan aangezien een beetje schoonmaakbedrijf best wel zal sjoemelen met de tijden om dit soort klussen voor hen enigszins rendabel te maken.
Dus nogmaals, goed checken hoelang ze er zijn en of ze niet eerst op jouw kosten gaan roken voor en na afloop van het werk...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit snap ik niet, je betaalt een vast bedrag voor het werk, hoeveel pauze ze nemen maakt dan toch niet uit voor een particulier?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vier ramen (alleen buitenkant?) staat op papier doorgaans tien minuten / een kwartiertje voor. Maar mijn collega was destijds niet te beroerd die klant een half uur in rekening te brengen. Als extraatje voor de baas. Een 'smerig' wereldje, die schoonmaakbranche. En het gebeurt vaker dan je denkt hoor, ga daar maar rustig van uit. Ik raad een ieder aan exact de werk en pauze tijden bij te houden en echt te gaan checken of het werk ook echt (netjes) afgeleverd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
JKL het gaat hier om een woonhuis! Daar betaal je gewoon 'per stuk' niet 'per uur'!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anders niet bij het bedrijf waar ik voor gewerkt heb hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wilt zeggen dat je bij elk huis bij houdt hoeveel tijd het duurt en de klant een rekening op basis van tijd geeft? Tja ik woon hier in een vinexwijk met vooral veel dezelfde huizen en dan heb je gewoon een vaste prijs per huis. Dat was 30 jaar geleden bij mijn ouders ook al. Natuurlijk hebben de grotere huizen een andere prijs maar misschien gaat dat in de basis per minuut maar het is wel een vaste prijs voor de mensen. Het is niet te doen om pauzes in de gaten te gaan houden voor een particuliere klant. Ik zou zo'n glazenwasser niet willen hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar ik werkte dat schoonmaakbedrijf is meer op bedrijven gericht, op de grotere klussen. die betaalden per uur, en die enkele particuliere klanten die we hadden, betaalden dus ook per uur. Dus ja, bij elke klus moesten we 'op last van de baas' maar een beetje creatief wezen met tijden opschrijven. Iets meer mocht altijd maar minder was uit den boze. Dat moet je niet zien als twee uur opschrijven terwijl we maar een uur bezig waren, eerder een beetje vijf minuten hier, tot tien daar en hooguit een kwartier (tot een half uur bij de grotere klussen). Na drie maanden had ik dit creatieve boekhouden in zijn voordeel wel gezien. En het bedrijf? Dat is zo goed als failliet, gek is dat toch he?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
JKL ik geloof niet dat het veel voorkomt dat particulieren per minuut betalen, sorry. Ik snap je wel maar hier gaat het echt om bedrijven en dan is dat een stuk logischer.