Hoe krijg ik vieze luchtjes uit de vaatwasser?

De lucht in de vaatwasser stinkt behoorlijk. Hoe kun je dat voorkomen, of wegkrijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Vieze geur in de Vaatwasser

Zorg ervoor dat de vaatwasser van binnen schoon blijft. Verwijder altijd de etensresten van de borden voordat deze er ingezet worden en was het filter regelmatig af met een sopje.
Een machinereiniger doet wonderen voor de machine zelf en reinigt ook de afvoeren en slangen waar men niet bij kan komen. Daarnaast zijn er speciale verfrissers om in de machine te hangen en zorgen voor een frisse geur.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel. ik ga het eens proberen!

Andere antwoorden (6)

Door er om de maand eens een kopje azijn bij te doen, dat zal ook de vetresten en kalk in de leidingen oplossen.
Natuurlijk regelmatig de grof- en fijnfilter kuisen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt wat soda met warm water in je vaatwasser doen en een uurtje laten staan om vervolgens met een schoonmaakmiddel de vaat schoon te maken.. hopelijk zijn dan je vieze luchtjes eruit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je vaatwasser (en vaat die eruit komt) meurt naar natte hond, dan wens ik je veel succes.

Dit heb ik ook, en dit heb ik al 4 jaar. En er is NIETS wat ik er aan kan doen.

Ik heb alle soorten tabletten al geprobeerd, soda bij iedere wasbeurt, schaaltje azijn bij elke beurt, 2 tabletten, alle soorten spoelglans, iedere maand reinigen met machinereiniger.

Als ik er broxomatic (zout) in doe ga ik de eerste paar weken dood van de stank, die verergert het alleen maar.

Ik eet inmiddels van plastic servies omdat ik hier geen last mee heb.

MAAR:
Als dit bij jou niet zo is. Dan zou ik eens in de maand de vaatwasser reinigen met machinereiniger. Koop deze bij C1000 die heeft als enige flesjes machinereiniger van eigen merk. Deze zijn €1,- i.p.v. €4,95 zoals die van Sun. Aldi heeft ze soms ook. En hij werkt verder gewoon harstikke goed.

Maak eerst je filter schoon met de hand onder de hete kraan. Doe dan de reiniger in het bestekmandje en laat de machine op het heetste programma draaien.

Succes ermee
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oei, lastig probleem. kan het niet aan de afvoer liggen? (zwanenhals of sifon)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Allemaal al nagekeken. Doorgespoeld, met een trekveer in geweest. Daar licht het ook niet aan :-(
Als de vaatwasser van binnen wel gewoon schoon is kun je het beste de vaatwasser altijd op een kiertje laten staan zodat hij vanbinnen droog is. Ook voor je wasmachine geldt dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je kan doen is een dopje chloor of bleek in een lege wasmachine doen.
Het heetste programma kiezen en aanzetten.
Na ongeveer 15 minuten deze even pauzeren (door bv de deur ff op een kiertje open te zetten), hierdoor blijft het chloor in de leidingen ff stil staan en zijn werk doen !!
Weer een dopje chloor toevoegen, en zijn programma af laten maken.

Helemaal de nare geur weghalen doet het niet, maar helpt wel een beetje.
En is zowiezo een goede oplossing om vuil resten uit moelijk te bereiken plekjes weg te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat je in de vaatwasser zet goed afspoelen

vaatwasser reinigen (vaatwasreiniger)

geurdingetjes in hangen (weet niet hoe ze heten maar je hebt ze speciaal voor de vaatwasser)

roosters en sproeikoppen schoon maken

(reinigen en onderhoudt dien je regelmatig te doen om vieze luchtjes te voorkomen)

blijf je het ruiken kan je eens aan de afvoer denken (deze hoort zichzelf af te sluiten dmv van water in een sifon of zwanenhals bv)