Alle bovenstaande antwoorden kun je weggooien. De stank van rottend vlees is maar op één manier te verwijderen.
Zorg dat de vriezer leeg en droog is.
Strooi vanillepoeder uit over de bodem van de vriezer en laat het een nacht liggen. Volgende ochtend de vanillepoeder opvegen, weggooien en je vriezer is weer spic en span.
Vanillepoeder koop je niet in de supermarkt, want dat zijn te kleine hoeveelheden.
Hier kost een zak van 5 kg. € 25,=.

Ik weet van deze methode omdat een kennis van mij een transportbedrijf heeft met vriestrailers. Hier vervoeren ze de éne dag vlees in en de andere dag vis. Hoewel niet rottend is het principe hetzelfde. Het vanillepoeder absorbeert nl élke geur zelfs als die ergens diep is ingetrokken. De trailers worden op bovenstaande methode behandeld en nog nooit is er een truck geweigerd op het laadadres vanwege de geur. (Waar altijd zeer streng op wordt gecontroleerd, want wie wil er nou halve varkens die naar vis ruiken, of verse paprika's met een lucht van vers vlees.)
Hier koop je het spul:
http://www.naturalspices.eu/nl/hulpstoffen-24/smaak-en-geur-35/vanillepoeder-zak-5-kg-162.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedank!
Ik ga het proberen!!

Andere antwoorden (7)

Vrieskist schoon maken met een sopje met Dethol en daarna een bak met heel heet water met dethol een nacht er inzetten. Helpt echt perfect en je bacterieen zijn ook gelijk de pijp uit ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haal dat rottende vlees er eerst uit...

Als dat niet lukt dan maak je hem helemaal leeg, ontdooien en maak hem goed schoon met (schoonmaak)azijn... Kijk goed naar je labeltjes op de oude spullen en ruik eerst voordat je alles weer terug doet... Nu vriest het, dus kun je rustig aandoen en de spullen buiten stallen even, zonder dat het ontdooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad heel slim om eerst dat rottende vlees er uit te halen;-)
rebecca
14 jaar geleden
haha ja anders helpt dat gepoets helemaal niks :P
Goed schoonmaken met azijn vermengd met water en de klep open laten staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben bang dat je de vrieskist wel kunt wegdoen. De geur gaat in de isolatie zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leeghalen die handel, stekker eruit.
eventueel met behulp van een fohn, ijs laten smelten.
(Pas wel op hiermee)

Schoonmaken met schoonmaakazijn.

Goed droogmaken met een theedoek, vervolgens nog eens keer met een schone sopdoek, met frisruikende allesreiniger, ook weer goed nadrogen.

Even een nachtje de deur open laten staan.
Dan is het weer fris!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schaaltje azijn erin zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een aantal tips voor je gevonden. Ze zijn allemaal uit de categorie baadt het niet dan schaadt het niet:

1. Je kunt de vriezer ontdooien en daarna schoonmaken met schijfjes verse citroen. Daarna schoonmaken met warm water met soda.
2. Je kunt de vriezer ontdooien en daarna er een tijdje een schaaltje met gemalen koffie in plaatsen. Dit absorbeert omgevingsgeurtjes.
3. Je kunt een koelkast-ei in de vriezer plaatsen. Ook dit ei absorbeert omgevingsgeuren. (Een dergelijk ei is te koop bij zaken als Blokker)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+