Hoe veilig is het voor je volgende was, als je kleding in de wasmachine verft? En kan dit ook met Dylontextielverf?

Al enige tijd wil ik wat kleding verven. Maar ik durf dit niet zo goed uit angst mijn wasmachine en mijn volgende was te verpesten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf al een paar keer kleding (zwart)geverfd en als je na het verven de wasmachine even laat draaien met alleen water op ongeveer 90 graden komt het helemaal goed hoor.
Dat staat ook op de verpakking van de verf als het goed is.

Het beste antwoord

Dylon heeft speciale verf die juist voor de wasmachine bedoelt is. Eerlijk is eerlijk, ik durfde het zelf ook nooit te doen (nu nog niet) dus ik nam altijd de pakjes voor de handwas (of koken in pan met zout).

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het geen probleem is met de wasmachine. En dat alles eruit gaat...maar ja, stel dat.

Op dit forum ook een paar reacties van mensen die geen problemen gehad hebben. En tips om de machine schoon te houden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel ik ook het tweede antwoord erg bruikbaar vind, verkies ik jouw antwoord als het beste. Omdat het een eerlijk antwoord is. En dankzij toevoeging van de reacties op het forum ook een compleet antwoord. Ik ga het gewoon proberen.

Andere antwoorden (2)

Ik heb veel geverfd met Dylon, dat gaat prima in de wasmachine, als je klaar bent met verven, was je de machine op 90 graden leeg, nadat je met een oud doekje de rubbers hebt schoongemaakt, daarna controleer je of de verf echt weg is, door een oude, witte lap even kort te wassen, is deze niet verkleurd, dan kun je rustig wassen, de rubbers kunnen wel verkleuren, dit is niet erg en geeft geen schade aan je machine.
Let er wel op, dat tijdens het verven, kunstvezels zoals de ritsen en stiksels niet meekleuren, want daar pakt de verf niet op, een witte broek zwart verven, kan daardoor dus mislukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+Plus.
Klopt helemaal.
Ik heb een tijdje geleden de hoes van mijn bank geverfd met Dylon.. Wasmachine schoongemaakt, rubbers ook, maar een half jaar erna vond ik nog steeds hier en daar verfresten.. Ik zal dat spul niet meer gebruiken..