Bestaat er een 'grootmoeders trucje' om honden haren uit een stoffen bank te krijgen?

Iemand suggesties zonder dat er grof geschut aangeschaft moet worden? (en nee ik koop geen nieuwe bank)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
39.2K

Antwoorden (12)

Je hand vochtig maken en er dan stevig over de bank wrijven, dan ' rol' je de haren als het waren bij elkaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij het kruidvat kan je ook rollers kopen, daar zit een plaklaag op, werkt ook.
Alhoewel je van beide manieren geen wonderen moet verwachten ;) het blijft lastig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep. Met een natte hand over de bank gaan.
zo doe ik het ook altijd.
Het werkt, en het is snel gepiept.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jup, met zo'n roller doe ik het altijd, katten haren dan, denk niet dat daar veel verschil tussen zit.. En zo'n roller werkt prima hoor!
Breed plakband. Droger op koude stand..

http://www.goeievraag.nl/vraag/hondenhaar-kleding-kunt-verwijderen.41345
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bank in de droger?
Rieneke1
11 jaar geleden
haha dat wordt proppen! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihi zie het nu pas. Misschien zo een grote industriele machine. Heb antwoord overgenomen van de reeds eerder gestelde vraag. Vandaar
Rol een stuk van die brede plakband om je hand met de plakzijde naar buiten. Een 'handige' manier om je bank schoon te maken. Op deze manier heb ik ooit eens een fluwelen kledingstuk van papierresten (papieren zakdoekje meegewassen) ontdaan. Werkt prima!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe gewoon zo’n simpele rubberen handschoen aan (eventueel een beetje nat maken), en hij neemt alle haren mee.
Ook een vochtig microvezeldoekje kan hondenharen verwijderen.
Een plakrol e.v.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antislip matje
Gewoon iets klam
Maken en wrijven, klaar is kees

Rolletjes koop jij bij blokker action enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet echt een grootmoeders truc, maar het werkt wel. Ik heb bij action voor het van twee euro een soort rubber borstel gekocht waarmee ik ook mijn tapijt en kussens gastvrij krijg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vochtig washandje en over de bank trekken.
Wel vochtig niet nat.
11 jaar geleden
Als je losse kussens hebt: eerst goed uitkloppen, stofzuigen, en dan met een vochtige zeem over de stof gaan, steeds de klonten haar van de zeem pulken, en volhouden.
Een foulard of deken over de bank op de momenten dat je er zelf niet zit kan voorkomen dat je teveel haar moet weghalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad ! met een vochtige doek of een schoonmaakhandschoen (zo'n rubberen) haal je wel gemakkelijker de haren en stof eraf , maar ik pakte altijd de plantenspuit met daarin een oplossing van warm water EN schoonmaakazijn!!!! dat maakt de bank ook weer wat frisser , van kleur en van geur! ik vond een zacht borsteltje ook altijd wel handig (de bank hoef je niet zeike nat te spuiten!!! ik kon erna 30 min al wel weer op zitten)

Ik heb dit van mijn moeder geleerd en ik wil je erg bedanken om mij eraan te herinneren! ik ga het komende week ook ff doen! bedankt en sucses

Toegevoegd na 4 minuten:
mijn moeder is ook een grootmoeder!! heb je misschien meer vertrouwen in het antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stofzuigen en nog eens stofzuigen.
Daarna kun je met een plakroller van Ikea erover gaan en weg zijn alle haren.
Helaas als je honden heb en je wilt je bank haarvrij houden zul je dit iedere dag moeten doen.
Misschien is het ook een idee om een speciale plaats voor je hond op de bank te creëren en daar een kleed neer te leggen en dan maar hopen dat hij/zij op dat kleed blijft, want meestal is dat plaatsje net naast het kleed veeeeel fijner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij hadden ze in een reclame van de blokker een aanbieding om pluizen en haren van een bank te verwijderen. Vanuit een ander standpunt lijkt het me een goede deal. Ik weet de naam neit meer maar het haalt de haren van de bank af en het is makkelijk schoon te maken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit is de 'fluff away', en ik heb hem sinds 2 dagen : gewéldig!!! Werkt véél beter dan alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd!!
Met de plantenspuit, warm water en evt.lekker luchtje, nevelen, en met de raamtrekker, of idd de rubberen borstel, bewerken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dit vind ik ook de makkelijkste oplossing met de rubberen raamtrekker heb katten en hond en vind dit het makkelijkste