Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je een vervuilde stoffen bank op een andere manier reinigen zonder boenen met een borstel of met HG reiniging?

Onze stoffen bank heeft een speciale strucuur als bekleding. Het is een geweven stof. Normaal gesproken licht grijs met een zwarte draad. Nu smerig van het gebruik de afgelopen jaren.

Ik lees veel over een leren bank die je moeilijk schoon krijgt, de reacties daarop kan ik helaas niet toepassen op onze bank.

Wij willen graag de oorspronkelijke kleur weer terug. Bankreiniging via een bedrijf kan wel, maar is erg duur. Liever niet dus.

De bekleding kan er niet vanaf en boenen met een borstel en HG reiniging werkt niet maar leverd schade op.

Heeft iemand ideeen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een stoomreiniger kan je uitkomst bieden.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Bij het Kruitvat kun je bussen tapijt/meubelspray kopen,dit zijn bussen waar schuim in zit.
De bank met de bus helemaal inspuiten,je ziet dan dat het witte schuim een beetje opzet,dit moet je even in laten werken en dan met een schone droge handdoek het schuim/vuil eraf strijken,als je bank droog is hierna stofzuigen.

Een uitgebreide beschrijving staat natuurlijk op de spuitbus.
Ik denk wel dat je aan drie bussen genoeg hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb jaren geleden een enorme vlek uit een auto interieur gehaald met riwax cabin clean, werkte perfect en de stof was onbeschadigd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding