Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan dat, dat katoenen kleding niet stinken op mijn plank maar op de andere plank satijn wel? Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat lijkt mij niet met de plank te maken te hebben, maar met de manier van wassen. Kleding altijd volledig droog pas in de kast leggen, anders gaat het stinken. Wanneer satijn en wol net gewassen zijn, stinkt de stof altijd namelijk. Geen schoenen in dezelfde kast bewaren, daar gaat kleding ook van stinken.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt niet aan de plank, maar het kan aan het verschil in materiaal liggen. Synthetische kleding zoals satijn gaat eerder stinken als je zweet dan katoenen kleding. Misschien is de zweetlucht er in de was niet goed uitgegaan. Zelf heb ik dit geurprobleem ook een keer gehad. Een wasmachinemonteur zei dat je lang niet zo veel wasmiddel hoeft te gebruiken als op de verpakking staat. Hij zei dat 1 eetlepel genoeg was. Dat heb ik een tijd gedaan, maar toen ging mijn was stinken. Toen ik weer meer wasmiddel ging gebruiken, ging na verloop van tijd (het duurt een paar wasbeurten) de vieze geur over. Je hoeft trouwens niet meer wasmiddel te gebruiken dan op de verpakking staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding