Met wasbenzine even goed schrobben en daarna een sopje met gewoon schoonmaakmiddel kun je de vlekken verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Schuren met tandpasta
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
roestvrijstaal mag niet roesten. je haalt dus helemaal geen roestplekken van roestvrijstaal maar van iets wat er op lijkt dat doe je met een schuurspons. of chloor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Innosoft B570 is een speciale dieptereiniger die oxiden c.q. roest verwijdert van roestvast staal. Innosoft B570 is een witte viscose vloeistof op basis van organische zuren en oppervlakactieve stoffen zonder schuurmiddel met een pH van 3. Het is geschikt voor intensieve reiniging van gecontamineerde oppervlakken zoals vliegroest en andere roestige plekken die ook wel theevlekken worden genoemd. Het is beslist geen beitsmiddel en tast de oxidehuid van het metaal dus niet aan. Innosoft B570 is daarom zacht voor metaal maar zeer hard tegen oxiden en vuil.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het werkt niet alleen op RVS, maar ook op veel andere metalen; koper, aluminium en zelfs gewoon staal.
Het middel is organisch; veilig voor mens en milieu en mag daardoor zelfs in de levensmiddelenindustrie gebruikt worden. (Dit in tegenstelling tot de gebruikelijke beitsmiddelen of roestverwijderaars)

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.emergometal.nl/b570.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer, niet in NL verkrijgbaar :/
Probeer eens met een Brillo schuursponsje en Staalfix. (beiden te koop bij supermarkt).