Wanneer moet je het wasprogramma "kreukherstellend"draaien en wanneer het programma "fijne was" met de wasmachine?

Wat is het verschil tussen die twee wasprogramma's en welke was hoort bij welk programma? Dus welk wasgoed kun je scharen onder fijne was en welk wasgoed onder kreukherstellend? Meestal draai ik nu gewoon het hoofdprogramma, omdat ik het gewoon niet weet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

In tegenstelling tot het normale wasprogramma, het standaardprogramma van elke wasmachine, is het kreukherstellende programma aanzienlijk korter en speciaal ontwikkeld voor eenvoudig te wassen textiel, dat nauwelijks kreukt en dat ook wel eens ongestreken in de kast gehangen kan worden.

Het programma voor de fijne was is met name geschikt voor alle kledingstukken waarmee zorgvuldig moet worden omgegaan bij het wassen. Met name de veel geringere mechanische belasting en de grotere hoeveelheid water onderscheiden dit programma van het normale wasprogramma. Bovendien wordt met een veel kleiner toerental gecentrifugeerd om het wasgoed niet extra te belasten. Bijvoorbeeld zijde.