Hoe reinig ik een koperen schaal?

Een koperen schaal is aangetast door een beschimmelde sinaasappel. Is dit nog te verhelpen?

Toegevoegd na 1 uur:
Aan koperpoets heb ikzelf ook gedacht en geprobeerd, maar dat mocht niet baten.

12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Beste, kijk eens op de volgende site infotalia.com -> wonen -> huishouden en dan koper schoonmaken. Daar staan heel goed suggesties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Musonius
12 jaar geleden
Welliswaar in slecht Nederlands verwoord, maar een uitstekende verwijzing. Dank hiervoor. De minnetjes bij de andere antwoorden zijn onterecht; mijn toevoeging dat ik koperpoets al geprobeerd had, plaatste ik pas nadat zij gebruik van koperpoets voorstelden.

Andere antwoorden (5)

ja, met een heel aggresief spulletje met de naam koperpoets!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt koper is, dan zou goed poetsen met koperpoets moeten volstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig heb je ook snel poets, je hoeft niet echt te poetsen of boenen. Bij elke bouwmarkt verkrijgbaar. Ik weet het niet zeker maar het kan van het merk HG zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koperpoets, kun je halen bij het kruidvat en kost 2 euro voor 200ml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens antikalkspray, opspuiten, met spons verdelen en afspoelen met water.