Hoe krijg ik kaarsvet uit mijn vloerbedekking?

Ik heb geen strijkijzer, dus dat trucje gaat helaas niet op.
Ik heb er met opzet niet aan lopen krabben oid.
Maar wat kan ik het beste doen?

+ punten voor huis-tuin-en-keuken-oplossingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

ik denk dat je toch op zoek moet naar iets wat genoeg hitte afgeeft.
de fohn op de hoogste stand, of een pan kokend water?
zeker dat laatste zou heet genoeg moeten zijn.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarbij je waarschijnlijk bedoeld om de pan met kokend water als 'strijkijzer' te gebruiken. Niet om het kokende water over het vet uit te gieten. Slim idee ! +1 wat mij betreft
Rieneke1
12 jaar geleden
haha nee taimen, geen natte kledderboel graag :)

Andere antwoorden (5)

Toch even een strijkijzer lenen bij de buurvrouw/man.

Zat nog te denken dat als je afwasmiddel op t kaarsvet smeert en er dan een klein beetje kokend water op doet zal t kaarsvet smelten en de zeep aan t vet binden. Dan zou je t op moeten kunnen deppen. Maar t lijkt me wat omslachtig en de kans op een grote kliederboel is aanzienlijk. In theorie zou t wel moeten kunnen. Maar praktijk en theorie zijn niet altijd even handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Föhnen en dan deppen met keukenpapier, nou maar hopen dat je een föhn hebt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het truukje werkt ook met een föhn en keuken- of toiletpapier. Pas wel op dat je het niet té heet maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een veilige methode is door het gebruik van een haarföhn. Gebruik de föhn om het kaarsvet vloeibaar te maken en wrijf het vervolgens met een theedoek uit het tapijt. Omdat het kaarsvet echt helemaal vloeibaar moet zijn, moet u voor deze tactiek wel even de tijd nemen.

Succes!!

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt ook het volgende doen.

Ik wou dat ik van was was en jij van terpentijn. Aan dat liedje moest ik denken bij het verwijderen van kaarsvet. En jawel een probaat middel.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Kaarsvet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan met een stoomapparaat en een waterzuiger.
Direct op het kaarsenvet stomen en gelijk zuigen. Dan verspreid je het vet niet. Je kunt het ook doen met een gewone stofzuiger maar dan moet de zak wel behoorlijk vol zitten om de nattigheid te absorberen. En niet te lang doorgaan.