Het enige wat effectief helpt, is gewoon DIRECT bij thuiskomst na het sporten, al je sportkleding DIRECT in de was doen.
Wasje draaien, 40 graden, en klaar is Kees.
Handdoeken spaar ik op en die gaan 60 graden.

Maar ja, als je dat niet wilt, dan moet je ook niet piepen dat er geur of vlekken in je kleding is getrokken, want dat is dan logica.

Zweetbacteriën gaan pas stinken als het lekker wat geöxideerd heeft, dus met zuurstof in aanraking is gekomen. Hoe langer je wacht, hoe meer het zal gaan stinken. Vers zweet stinkt niet en is er al uit te wassen voordat het kan gaan stinken.

Wij sporten veel, zweten telkens heel wat shirts, broeken en sokken vol, maar aan nul van die dingen zit een geurtje. Hooguit een klein beetje zeepgeur.
Ook als er maar 1 persoon heeft gesport, dan gewoon even een klein wasje draaien, halve hoeveelheid stroom en water als je denkt dat dat zin heeft, maar als je gewone hoeveelheid water gebruikt, weet je zeker dat de kleding lekker fris heeft kunnen spoelen.

Zeep gebruik ik spaarzaam, dus die geur overheerst ook niet. Wel is alles schoon en reukloos.

Toegevoegd na 17 uur:
p.s.
als je er bij aanschaf van je sportkleren rekening mee houdt dat het bij elkaar in 1 was moet kunnen, dan is dat wel zo handig. doe dus niet een wit broekje bij een zwart shirt oid.
maar stem je sokken, broeken, hemden, shirts, sportbh, zo af dat het in 1 was kan.
oké, onderbroeken wil ik in de hete was, dat vind ik lekkerder, maar alle andere dingen stem ik met opzet qua kleur op elkaar af niet vanwege de stijl, maar vanwege de was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

door het in de wasmachine te stoppen. of anders wassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wassen en een scheut schoonmaak azijn in het spoelwater.
Een katoenen hemd dragen onder je sport shirt, dit absorbeert het zweet en kan in de kookwas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alle nare geurtjes weg van HG en dan die voor sportkleding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kende ik nog niet… ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verbaasde mij al dat jij dit antwoord niet gaf, krijg jij de nieuwe produkten niet aangeleverd? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whaha......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaaa die is supergoed. Wat mij betreft beste antwoord. Echt het enige wat echt helpt tegen zweet.