Waarom is het beter om van links naar rechts (of andersom) te dweilen dan van voor naar achter?

Ik heb ooit gehoord dat het beter is om van links naar rechts te dweilen dan van voor naar achteren. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

De beweging is gemakkelijker te maken en je ontlast je lichaam (spieren en gewrichten) ermee.

Bovendien (en dit weet ik niet zeker) zou het zo kunnen zijn dat het schoner wordt. Met 'van voor naar achteren' heb je slechts in twee richtingen beweging, maar met 'van links naar rechts' maak je eigenlijk een soort cirkelvormige beweging. Hierdoor wordt de vloer vanuit meerdere richtingen schoongemaakt. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het schoon worden maakt het niet uit, als je maar niet over een natte vloer loopt.
Verder hangt het ook af van waarmee je dweilt. Heb je een mop, dan werkt van links naar rechts makkelijker. Een dweil met schrobber of iets dergelijks werkt fijner om van voor naar achter te dweilen. Maar vind jij hiermee van links naar rechts handiger...ook prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het van links naar rechts dweilen gaat eventueel achter gebleven rotzooi mee naar je lichaam toe zodat je het bij elkaar kunt vegen . Als je van voor naar achteren gaat verspreid je het over de vloer heen. En natuurlijk lichamelijk is dit beter. Ik zelf ben schoonmaakster en doe het al 15 jaar zo. De beste tip is gebruik niet te veel schoonmaak middel want dat is geen toevoeging voor de vloer. Vloerreiniger kan je ook nog aanlengen met water zodat je nooit te veel erbij doet. Dit geld ook voor allesreinigers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet niet wat voor vloer je moet dweilen.
Met een houten vloer wordt er geadviseerd om in de richting van het hout te dweilen.
Tegels kun je alle kanten op dweilen.
Maar wat het dweilen zelf betreft:
Draai met je dweil constant een soort van achtjes, hierdoor neem je al je vuil mee.
Ook bij de houten vloer, als je in de richting van de plank gaat dweilen, ga je zo staan, dat je die achtjes kun draaien, dit doe je inderdaad altijd van links naar recht, anders lukken je achten niet.