Hoe kun je bij het schoonmaken makkelijk stof/haren verwijderen? (zie uitleg)

Als ik bijv. de badkamer ga schoonmaken, maak ik een sopje en ga ik met een vochtig doekje dingen schoonmaken. Wat echter altijd gebeurt, is dat ik een beetje stof en haren heen en weer zit te schuiven, maar dat ze heel moeilijk verwijdert worden. Denk bijv. aan de wasbak of een kunststof prullenbakje. Ook met dweilen heb ik dit probleem; heb ik net gedweild, blijven er allemaal haren en stof liggen.

Hoe kun je dit het beste oplossen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Eerst stofzuigen is inderdaad bij dweilen een goede optie, thuis kan dit natuurlijk goed, maar op mijn werk werd er alleen gedweild.

Maar bijv, oppervlakte die al vochtig zijn, zoals de wasbak en douchebak, kun je niet stofzuigen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat zijn die vezeldoekjes ideaal!

Het beste antwoord

Eerst stofzuigen, daarna pas dweilen. Je kunt zonder eerst te stofzuigen niet dweilen behalve als je 't iedere dag doet. Maar wie dweilt er nou iedere dag? Ik niet hoor.
En voor het sopje neem je zo'n vezeldoekje, die maken heerlijk schoon en ik heb 2 huisdieren en veeeeel haar overal, maar zo'n doekje werkt toch prima hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga het eens proberen met vezeldoekjes! Ik ben ook nog niet zo'n hele ervaren schoonmaker moet ik toegeven..

Andere antwoorden (7)

Heel simpel, eerst stofzuigen. Dan zijn stof, haren en ander los zittend vuil al weg voordat je gaat soppen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik, maar bijv. een wasbak laat zich niet stofzuigen..
paulus811
12 jaar geleden
Ik heb een klein borsteltje dat ik op de slang zet en dat werkt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor. als ie droog is kan je hem gewoon stofzuigen. alleen niet het gaatje....
door eerst even te stofzuigen..
daarmee haal je de grootste stof en haren al weg..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een swiffer duster haal je snel veel stof, vuil en haren weg. Je kunt ze o.a. kopen bij Blokker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak gebruik van microvezel doeken, en zorg dat je een wissende beweging maakt waarbij je zorgt dat de voorzijde ook de voorzijde blijft. Dus niet heen en weer wrijven. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga altijd eerst even met een plumeau over de stoffige plaatsen, daarna even stofzuigen en dan pas met water aan de slag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad eerst stofzuigen daarna dweilen en dan weer stofzuigen zo doe ik het ook weleens.Ik maak dan eerst de badkamer schoon en dan de slaapkamers en zuig de badkamer dan nog een keer.
Je hebt dan een schone badkamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als stofzuigen met zo,n grote joekel niet wil lukken dan is een kruimel dief misschien een optie? Zelf gebruik ik ook de kruimeldief omdat ik het niet zie zitten om iedere keer die zware stofzuiger mee de trap op te sjouwen. En als je op je werk geen kruimeldief hebt dan zou je de aanschaf er van in de ideeënbus kunnen gooien of in overleg met je chef of werkgever kunnen gaan voor de aanschaf van zo,n ding. Echt duur zijn ze namelijk niet blader de folder van de media markt maar eens door ,voor om en nabij de 50 euro heb je al wel een hele aardige met verschillende opzet stukjes