Hoe krijg je een vieze 'brand' lucht uit nieuwe laarzen / schoenen?

Ze zijn gemaakt vaneen soort suède en waren heel goedkoop. Nu snap ik waarom!
Ze stinken zó erg dat je ze niet eens in de kamer aan kan, dus staan ze nu in de schuur ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

je kunt het proberen met: alle nare geurtjes weg, van HG.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik zou ze in een kartonnen doos doen, ze bedekken met soda, en zo een tijdje laten liggen.
Rieneke1
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
+. Aanvulling: Je kan de soda in een oude sok of in een washandje doen en dat in de schoen stoppen.
Het antwoord dat Rieneke gaf is erg goed. Verder bestaan er ook geurvreters die je bij een drogist kunt kopen.
12 jaar geleden
Hang ze een nachtje buiten (aan zo'n broekenkapstok) zodat ze kunnen 'luchten' maar zorg er natuurlijk wel voor dat er geen nat bij kan :) Dus onder aan afdak of zo. Als je geen afdak in je tuin hebt, kan je natuurlijk proberen ze gewoon voor een open raam te zetten...
En anders, een soort febreze werkt altijd (maar dan zit je met een andere geur op je schoenen, natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandlucht uit schoenen kun je als volgt verwijderen.
Leg een zakje met stofzuigerverfrisser erin.
En laat dit enkele dagen staan.
Eventueel herhalen indien niet het gewenste resultaat wordt bereikt.
12 jaar geleden
Via de apotheek kun je Nilodor kopen. Het dient voor het neutraliseren van nare luchtjes. In bejaardenhuizen wordt het gebruikt voor als de bewoner nogal eens ongelukjes heeft met zijn urine op bij voorbeeld de vloerbedekking. Eén druppeltje op een dekseltje van een oud groentepotje frist een hele kamer op.
Als voorgaande tips niet goed genoeg werken, kun je proberen de laarzen in een ruime doos te doen met een dekseltje met een druppeltje Nilodor er naast. Het werkt in een paar seconden.