hoe krijg ik opgedroogd bloed uit mijn matras?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
56.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ongesteld?

Antwoorden (8)

Biotex er op doen dan met een vochtige doek weg deppen ( niet vegen) succes!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
mijn moeder heeft mn matras al geprobeerd schoon te maken,weet u misschien hoe ik dat dan schoon maak?
Bloed op een textiel is erg lastig te verwijderen. Het gemakkelijkst is om de vlek te deppen (niet wrijven!) met een koude vochtige doek. Daarna kan zout op de vlek gestrooid worden om het vocht en bloed in te laten trekken. Nadat het meeste vocht en bloed opgenomen is in het zout kan dit verwijderd worden met de stofzuiger.

Ingedroogde bloedvlekken zijn enorm lastig te verwijderen. Bovenstaande helpt dan een beetje. Een laatste redmiddel is een verdunt ammonia mengsel. Het is helaas niet ondenkbaar dat de vlek altijd zichtbaar zal blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met melk nat deppen en dan soda eroverheen gooien zodat het vocht weer word opgenomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het vaak heel goed wegkrijgen met roestverwijderaar: HG vlekweg. Klinkt je misschien gek in de oren, maar het restant bevat veel ijzer wat hiermee oplost.
Ivana
12 jaar geleden
Ga er maar van uit dat je het bloed er misschien wel uitkrijgt, maar de vlek nooit meer. Doe er maar een matrasbeschermer om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vlek krijg je er niet 100% maar wel grotendeels uit met Vlekkentovenaar Bloed, Melk, Eiwit van Dr. Beckmann. Dat is zo'n klein schuinlopend geel plastic flesje wat je bij drogisterijen kunt kopen. Je druppelt wat van de vloeistof op de vlek en laat die een tijd intrekken. Daarna met een vochtige doek goed uitwrijven en laten opdrogen. Naar gelang de grootte en diepte van de vlek het proces nog enkele keren herhalen.
Amadea
12 jaar geleden
Doe dikbleek op de vlek en laat het intrekken dat heeft bij mij geholpen
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dochterlief doorgelekt tijdens menstruatieperiode.....
Procedure: met huis/tuin/keukenzout in koudwater vlek indeppen..... half uurtje wachten. vanuit de rand van de vlek van buiten naar binnen vegen met vochtige doek. Evt. nog een keer doen.... en voilá , de vlek is er voor 99,5% uit. Even goed met koudwater en schone doek vanuit de rand van de vlek van buiten naar binnen vegen. Later kan je eventueel de hoes (indien te verwijderen van je matras) wassen op 30 graden. Lees dan even het wasvoorschrift van de matrashoes. Met deze procedure heb ik de (bloed)vlek verwijderd!
Plaatje bij antwoord