Al het vaatwerk is de laatste tijd dof en vlekkerig; bestek, borden glazen. Ik reinig de vaatwasser regelmatig + doe er zelden pannen in. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Je reinigt hem regelmatig, dat moet ook, maar hoe doe je dat?
Het reinigen moet verschillende stappen bevatten:
-'fysiek'reinigen van rubbers, onderdelen en in het bijzonder die 'gaatjes-plaat' en natuurlijk het filter (filter minstens 1 x per week uitspoelen/borstelen met heet water)
-zouten en glansmiddel regelmatig bijvullen, zeker als je hard water hebt is dat ontzettend belangrijk, dan volstaan die alles-in-1 blokjes niet.
-de afwasmachine minimaal eens in de week eens van de eco stand afhalen en heet wassen
-eens per maand of eens per 2 maanden een speciale machinereiniger gebruiken, de machine dan leeg draaien op de hoogte temperatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens een ander merk tabletten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd afdrogen na de vaatwasser, dat doen een hoop mensen niet maar lijkt mij wel de oorzaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even de vaatwasser goed schoonmaken met schoonmaakazijn dan glansspoelmiddel bijvullen en dan heb je alles gedaan wat je kan doen om waas te voorkomen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glasspoelmiddel bijvullen. Tegenwoordig denkt men dat dat niet meer hoeft omdat in de meeste blokjes het er al inzit.
Maar dat blijkt in de praktijk niet te helpen. OOk is het verstandig om regelmatig je zout te controleren .
SUcces
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo,
gewoon zelf afwassen. als je zo de vaat doet, gebruik je nog al 'n agressief goedje. het vuil moet er af en als je het niet door wrijving met 'n borstel doet, dus ook met je eigen spierkracht, dan moet het er met 'n chemisch goedje afbijten.
zo erg dat je vaat ook wordt aangevreten.
succes, finkje