Kan een laminaatvloer tegen Dettol?

Vanwege een zieke kat (en wat eruit komt...) lijkt het me wel zo fijn om te kunnen dweilen met Dettol. Maar kan laminaat hiertegen? De werkzame stof is chloroxylenol.

Graag antwoorden met toelichting of ervaringen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.6K

Het beste antwoord

He blijft natuurlijk moeilijk om zekerheid te geven maar de toplaag van laminaat is over het algemeen HEEL bestand tegen van alles en nog wat.

Ik had een rare vlek (ik denk een opgedroogde druppel lijm) en ik heb echt elke fles die ik in huis had geprobeerd (alcohol, aceton, benzine, terpentine en ga zo maar door).

De vlek zit er trouwens nog gewoon maar verder zie je niks van mijn pogingen. Dus mijn toplaag zit er ook nog

Wat ik zou doen is een wat meer geconcentreerde oplossing op een onopvallende plek proberen, eerst 1 minuut dan 5 minuten en dan een half uur laten zitten. zie je daar niks van zou ik het aandurven om het te gebruiken
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Denk wel dat dat mogelijk is, mits de dosering Dettol niet te hoog is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist niet, dar er ook al garantie op Dettol zat!
Uitgaande van mijn ervaringen van water met Dettol op een dun gefineerd werkblad, ga ik er van uit dat het op laminaat geen kwaad kan. Schoonmaken in de tropen ging standaard met water met Dettol er door, en ik heb nooit meegemaakt dat het vlekken veroorzaakte of zich ergens inbeet. Ook niet in goedkope oppervlakken, zo lang ze maar niet poreus zijn.

Water met willekeurig welk schoonmaakproduct desinfecteert trouwens ongeveer net zo goed als Dettol, het ruikt alleen zo lekker antiseptisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dettol kan op den duur giftig zijn voor katten.
gebruik liever neo-sabenyl.
tuurlijk kan je dweilen, maar niet te nat, en droog na zo nodig.
beterschap voor de kat!
Rieneke1