Mogen handdoeken bij de gewone kleren?

Ik ging een machine was aanzetten en toen bedacht ik me of de handdoeken bij gewone kleren mocht doen? ( Weten jullie dan ook of alle soorten stof bij elkaar kunnen? )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35.1K

Het beste antwoord

Kijk op het wasvoorschrift. Alles wat op dezelfde temperatuur en met dezelfde 'gevoeligheid' kan, mag in principe bij elkaar. Je kunt het beste wel de lichte en de donkere kleuren uit elkaar houden, dan blijft je lichte was mooier van kleur.

Als je je handdoeken op 40 graden wast en ze zijn donker van kleur, kunnen ze bijvoorbeeld prima bij de spijkerbroeken en de donkere shirts / truien / sokken.
Als je ze op 60 graden wast, moet je op het wasvoorschrift kijken of je andere kleding daar wel tegen kan. Spijkerbroeken kunnen daar prima tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Ik vond jou antwoord direct al het beste, maar kon de vraag nog niet sluiten. Dus heb er meteen gebruik van gemaakt.

Andere antwoorden (5)

ja dat is geen probleem, als je maar geen rode of donkere handdoeken bij witte kleding doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook geen witte handdoeken bij bonte was. Krijg je pluisjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk doe ik de handdoeken altijd met het ondergoed in de 'hete' was van 60 graden C. voor extra hygiëne. Gewone kleding was ik, op kleur gesorteerd, in de veertig-gradenwas. Wollen truien gaan in het wolwasprogramma. Kijk in het wasetiket. Sommige dingen mogen alleen maar met de hand en andere heel koud of alleen maar in de fijne was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahoor, doe ik regelmatig. Zolang je wel op kleur sorteert. ik was altijd alles op 40 graden. Pas wel op met nieuwe handdoeken, die geven pluisjes op je kleding. Als je echter de was daarna in de droger doet, gaan die er weer af. Heb je geen droger, dan de eerste paar keer de handdoeken apart wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen! De kans is groot dat er pluis van de handdoeken op je kleding komt. Bovendien is het hygiënischer om handdoeken apart te wassen op 60 graden. Je droogt er immers ook je intieme delen mee af.
Wel zo fris om apart te wassen dus.