Moet je de hydrofilm om een vaatwasblokje laten zitten of mag je t ook verwijderen om zelfde resultaat te krijgen?

Voor het milieu beter las ik in andere vraag over dit thema. Kleine moeite om t te verwijderen als je daarmee vastkoeking elders voorkomt. Of is er een reden, bijv vertraagde afgifte van het zeeppoeder of zo. Het gaat om 3 in 1 blokjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
50.2K

Het beste antwoord

Volgens mij is het grootste gedeelte van die hydrofilm een soort gelatine achtig laagje, en natuurlijk bedoeld dat je niet met je vingers aan die tablet hoeft te komen.

Haal je het eraf kun je beter gewone tabletten kopen want als deze tabletten maar iets vochtig worden kleeft je hele voorraad aan elkaar, geeft een hoop gedoe.

Volgens mij kan er wel een risico aan zitten. Die gelatine smelt/lost beter op bij hogere temperaturen dus als je bijna altijd op de koudste bespaarstand wast, blijven er mogelijk van die resten van de velletje in de afvoer plakken met op de lange termijn kans op verstopping.

Ook als je afvoerleiding heel erg lang is loop je daar een iets hoger risico op.

Als je tussendoor ook het hete programma gebruikt lijkt de kans op verstopping me klein
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was de reden ook, problemen voorkomen. Maar dat de tabletten anders onderling aan elkaar plakken, had ik niet aan gedacht, terwijl het zo logisch is.
Ik gebruik de 3 in 1 tabs en dat is wel erg handig...
Dus ik haal de film er voortaan af, bedankt voor t antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ivm wijzen op mogelijke lange termijnproblemen. Ik haal nu het velletje eraf, kleine moeite.

Andere antwoorden (2)

Je mag het verwijderen. Voor het wasresultaat maakt dat niet uit.
De reden dat het erom zit, is dat je niet met je vingers aan de agressieve chemicaliën hoeft te zitten. Mocht je je druk maken om het milieu, dan kun je beter gewoon losse poeder kopen. Je kunt dan ook preciezer doseren.

Toegevoegd na 3 minuten:
De verpakking is in de eerste plaats bedoeld om de tabletten techen vocht te beschermen, zodat ze niet uit elkaar vallen of aan elkaar gaan plakken.
De hydrofilm is bedoeld als verpakking die je kunt laten zitten, omdat het in water oplost. Het is dus zonde om deze tabletten te kopen, als je de verpakking er toch af wilt halen.
bamibal
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Heb ik nou echt "techen" geschreven? Bizar.
Nadat we de hydrofilm telkens verwijderen is de regelmaige storing F11 op onze Miele verholpen! Dus: volgende keer andere vaatwastabletten.