Hoe krijg je haar uit je vloerbedekking?

ik heb boven op de slaapkamer donkerrode vloerbedekking.
s'morgens als ik wakker word is de hond wel eens stiekem naar boven gelopen en lekker gaan slapen.
nu zie je op de donkerrode vloerbedekking echt alles!
Hoe kun je het makkelijkste vloerbedekking schoonmaken?
want soms zit er zoveel haar dat het met de stofzuiger niet eens meer wil.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

Ik trek mijn langharige kleed schoon met een (iets vochtig gemaakte) vloertrekker; werkt goed!!! Ik heb twee langharige honden dus de nodige ervaring. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Bekend verhaal. Ik heb bij iemand gewerkt die het ook heel erg had. Heel vervelend maar het beste is met je handen alles bij elkaar vegen en telkens kleine hoopjes maken en deze later met de stofzuiger zonder stang opzuigen en daarna met stang de hele ruimte stofzuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met een koperdraad borstel. Het is wel een hele klus,maar dan is je vloerbedekking ook (tijdelijk) schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een kledingborstel bij elkaar vegen, verder stofzuig ik vaak met de borstelharen uit (dus voor gladde vloer op de vloerbedekking) daarmee vang je ook tig haren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik koop altijd van die plakrollers bij de H&M, kosten iets van €2 en zijn heel goed! Gewoon eroverheen rollen en alles plakt eraan. Als er teveel haren aan plakken kun je die strip eraf trekken en weer opnieuw rollen :)
Werkt goed voor de kattenharen dus ik denk ook wel voor die van honden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat soms goed werkt ,is met een oude handdoek (nattig maar niet kleder) er over heen halen ! Met wat geluk gaan ze er in zitten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen onze kat nog leefde hadden wij dat ook ( zwarte kat, licht grijze vloerbedekking)
Ik pakte plakband en die deed ik met het niet plakkende gedeelte om mijn vingers ( om 4 vingers tegelijk) en dan rolde ik het er zo af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Breed plakband met de plakrand naar buiten om je handen of om een trekker/wisser of je stofzuigerbek doen. Srofzuiger gewoon uilaten natuurlijk Dan neem je echt alles van je vloer op!! Dit werkt ook voor kleding met pluisjes erop. Denk aan een zwarte blouse bijvoorbeeld, wie kent dit niet? Het werkt echt goed. Wel om de paar minuten even het vuile/volle plakband verversen. Type plakband: transparant plastic van de gamma of zo 5cm breed. Paar euro per (dikke) rol... Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een vochtige (niet te nat) spons erover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een traphekje plaatsen dan kan hij niet meer naar boven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een trekker over vloerbedekking en met een raamstekker over bv de bank. Werkt prima, met plakband of een roller gaat ook prima kost alleen veel tijd. Als je dit met grote regelmaat doet blijft het redelijk haar vrij. IK heb zelf 4 poolhonden en dan kun je nagaan dat ik er aardig wat ervaring mee heb. Succes