Er is een middel in de handel, van Sun, dat zorgt dat afwas uit de vaarwasser sneller droogt. werkt dit echt en hoe kan dat?

Na 4 dagen afwezigheid was de afwas nog nat, de klep kon niet echt open alleen op een kier. Zou dat middel echt werken en hoe kan dat dan? Is het erg millieuvervuilend. of valt dat wel mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik denk dat je spoelglansmiddel bedoelt, dus ga ik daar verder op in.

Spoelglansmiddel zorgt ervoor dat de afwas zó glad wordt dat water er niet aan blijft hangen. (zie bron 1)

In het geval dat je iets anders bedoelt, dan kan het zijn dat er het mineraal Zeoliet in zit. (zie bron 2) Dit kan enorm veel water opnemen, en geeft ook warmte af wanneer dit water opneemt, zodat het water beter verdampt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet nu hoe het heet, net iets anders:
glansdroogmiddel
Dit zou in de 3 in 1 tabletten zitten, maar ik merk er nog niet veel van. Ik zal eens 1 fles proberen en kijken of dat beter resultaat geeft.
Bedankt voor de linken en uitleg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap t:-) bedankt!