Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom je dat kleren krimpen?

Mijn kleren krimpen altijd, en soms ook veel. Dan kan ik ze soms maar 1 keer aandoen, en dat is heel jammer.Vooral mijn T-shirts en pulls krimpen. Ik koop altijd L en dat krimpt dan meestal naar M (niet exact maar M is ongeveer mijn maat). Bij dunnere T-shirts heb ik dan dat het zo lichtjes begint te golven aan de onderkant en dat ziet er dan ook maar dom uit. Hoe voorkom ik dat allemaal? (Kleren worden altijd op 30° gewassen.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
66.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even voor de zekerheid: je doet ze natuurlijk niet in de droger..toch?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ze niet in de droger stoppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien een idee om het met de hand te wassen.
Wel veel werk, maar het blijft zeker mooi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral niet teveel wasmiddel gebruiken, dat is vaak een boosdoener. Als je niet heter dan 30 graden wast, moet dat wel de oorzaak zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet te warm wassen, niet te veel wasmiddel en niet in de zon drogen en zeker niet in de droger stoppen. sommige kleren krimpen altijd, bijvoorbeeld spijkerbroeken. ik koop altijd een maatje langer bijvoorbeeld (krimpt alleen in de lengte). Na twee maanden zit het als gegoten en krimpt het niet meer.

succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkope kleding heeft vaak de neiging om te krimpen. Ik koop ook vaak voor de zekerheid een maatje groter.

Je kunt nieuwe kleding VOOR de 1ste keer dat je het wast een nacht in goed koud water laten weken. Dit helpt tegen het krimpen. Was op zo laag mogelijke temperaturen en als je het niet vertrouwt (bv. fijne was) op de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe kleding kun je beschermen tegen krimpen en verlies van kleur door ze 24 uur in een emmer koud water te laten staan waaraan je wat azijn hebt toegevoegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je misschien wel wat aan dit artikel hebt:

http://was-tips.nl/hoe-komt-het-dat-mijn-kleding-krimpt-na-het-wassen/

Ik denk dat het iets te maken heeft met de manier waarop je je kleding laat drogen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding