Wat is een goede manier om een "oude" bloedvlek uit kleding te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
55.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! En ook Goeie tips trouwens. Mijn zoon krabt in zijn slaap heel vaak aan zijn benen en ook die bloedplekjes krijg ik erg moeilijk uit de lakens, vandaar. Thanks!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi dat jij de vraag steld, ik probeer al jaren die bloedvlek uit bekleding in de kofferbak te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ beemertje..euhh..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whuhaha

Het beste antwoord

de desbetreffende stuk kleding, waar de bloedvlek inzit, in melk onderdompelen en wachten tot de vlek wegtrekt. Werlijk waar! Die tip kreeg ik van een vriendin en het hielp! Succes!
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Met melk deppen. Vooral niet in heet water wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nachtje in de Biotex, inspuiten met H&G voorbloedvlekken en in de wasmachine..

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grootste fout met bloedvlekken is heet water, de warmte verandert de structuur van het bloedeiwit, waardoor het moeilijker uit kleding gaat. Eerst de oude vlek goed spoelen met koud water, en daarna verder behandelen. Melk is een optie, maar ossengalzeep werkt ook vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een papje van glycerine en water (1:2). De vlek in laten weken, naspoelen met koud water en dan in de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ook absoluut helpt is er op spugen. Niet kotsen uiteraard, maar met een schone mond speeksel op de vlek spugen. In speeksel zitten een hoop enzymen die al in de mond aan de vertering van voedsel beginnen, daarbij zitten dus ook veel eit-afbrekende enzymen. De eiwitten in het bloed zorgen er voor dat het stolt en dus aan de kleding vast blijft zitten, door deze in kleine stukjes uiteen te laten vallen kun je de boel zo met koud water uitspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oud bloed krijg je er heel makkelijk uit als je het in water met soda laat weken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oude bloedvlekken eerst met spiritus inweken. Daarna het kledingstuk op de gebruikelijke manier reinigen/wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om nieuwe en oude bloedvlekken in een handomdraai te verwijderen: Doe wat waterstofperoxide op de vlek en dep het op met een (badstof-)doek. Herhaal deze handeling totdat de vlek is verdwenen. Probeer bij twijfels op de reactie van het materiaal op de waterstofperoxide dit eerst uit op een onopvallende plek. Waterstofperoxide is gewoon verkrijgbaar bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oud bloed krijg je niet weg. Bloed bevat ijzer in de vorm van ijzeroxide. Dit is roest. Roestvlekken zijn ook vrijwel niet te verwijderen. Vers bloed kun je nog goed wegpoetsen met koud water, maar oud bloed in bijvoorbeeld vrouwenonderbroeken is niet te verwijderen. Als je nog een poging wilt doen, kun je het beste een middel tegen roest proberen zoals citroensap.