beste mensen hoe kan ik mijn koper weer laten blinken?

het gaat om een brievenbus en deurbeslag ben met ouderwetse Brasso bezig geweest krijg het wel schoon maar niet zo bling bling zoals vroeger.Het koper was is zeer verweerd.enig idee?bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Eerst een beste laag brasso aanbrengen en dit een tijd laten inwerken. Daarna pas oppoetsen. Misschien een idee om zo'n poleistkop voor op de boormachine aan te schaffen. Werkt prima en gaat lekker snel.

Toegevoegd na 2 uur:
polijst. Shame on me. Teveel ei gegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
T74, door jouw leuke antwoorden krijg ik vaak een `Big Smile`!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je er wel voor zorgen dat het een nieuwe polijstkop is, want er kunnen snel scherpe dingen in komen die vreselijke krassen achterlaten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!!!

Andere antwoorden (6)

Koper gaat glimmen als je het oppoets met melk en zout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de cola (coka) leggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier ook nog twee tips om je koper te laten glimmen:
1. poetsen met een papje van azijn en zout;
2. Antikal. Een paar druppels op een vochtig sponsje, even inwrijven en dan afspoelen en afdrogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee druppels amoniak bij de Brasso gebruiken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt logisch! +
Spiritus met gemalen (schoolbord)krijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een beetje babyolie op een doekje en daarmee over het koper wrijven, dit werkt alleen als het koper schoon is.